pysselfarmor

Alla inlägg under mars 2010

Av Gun - 23 mars 2010 22:21

   Alltså kolla in här. Broderideltagarnas alster - vilka verk!

Att samma motiv har så helt olika uttryck.

        


Av Gun - 23 mars 2010 14:00

Nu är mitt andra par tvåändsstickade vantar här i livet helt klara. Filtade mjukt ljuvliga!


  

När jag ändå var i gång med tvättbrädan så filtade jag ett par muddar jag stickat. Dagen efteråt hamnade "blomställningen" på plats med några enkla glaspärlor som dekoration. Hmm..ska nog sätta dig designetiketten också. Någon aspirant på muddarna?

      

På tur är de grå/lila vantarna med blommor på framsidan och gummor/gubbe på insidan

    

Av Gun - 21 mars 2010 21:18

Faktiskt måste jag visa er fler bilder från kursen i torsdags. Inspirationsbilder på alster från förr i tiden och alldeles nygjorda vantar.

Täta fransar på vantar och muddar. Glo och njut!

                                                       

Av Gun - 21 mars 2010 12:00

men vi fortsätter att brodera. Från 9-17 både lördag och söndag sitter vi inne och glor på våra kuddar. Se bilderna från igår. Skojigt som fasen är det! Och är du intresserad - håll ögonen öppna för det kommer fler kurser till hösten här på Hågelby.

Av Gun - 20 mars 2010 21:01

Yllebroderikurs hela helgen i Hågelby. Solfasen skiner men vi är 12 glada tjejer som sitter med huvudena böjda över yllebroderier. Vi har den suveräna kursledaren Carina Ohlsson som visar oss olika stygn och idéer.

Själv broderar jag en liten änglakudde!

              


Våren är här nu - krokus i gruset vid väggen.

Av Gun - 19 mars 2010 23:15

Märkliga saker man lär sig på olika handarbetskurser! T.ex att man kan koka ulltofsar så att de blir riktigt fluffiga och fina. Det lärde jag mig igår på kursen jag var på.....nu har jag kokat min tofsar i 5 minuter och så får de ligga på tork till i morgon. Då ska jag klippa och fluffa dem litet. Blir intressant att se hur de blir.

  

Av Gun - 19 mars 2010 23:03

Igår var jag på kurs i Slöjdhuset (Stockholm). Lärde mig att göra kavelfransar - både fransar som man borstar och ångar upp så att de blir täta, täta...och de som är "bara" fransar.


           

Kursledararen visade sina väldigt vackra vantar. Materialsats finns att köpa hos Sätergläntan.

Här finns butiken hos Sätergläntan

Av Gun - 14 mars 2010 21:21

Barnbarnet Elsa med föräldrar hälsade på fredag-lördag. Det var så vackert väder så vi passade på att vädra våra lungor. Pysselfarmor snodde barnbarnets åklapp och tog sig en tur ned efter vägen. Det gick undan! Barnbarnet ville inte åka sedan...hmmmmm

  

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards