pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Capecho-sjuk!

Av Gun - 14 april 2010 11:03

Internet är farligt! Det innehåller så mycket virus som jag drabbas av, som t.ex nu detta med Capecho som Nora Gaughan är "mamma" till.

    

Har nystat runt på internet för att försöka hitta en beskrivning, men ack. Bilder i mängder finns det och förmodligen om man pusslar ihop alla dessa så ser man hur man gör. Anar dock att det i något Knitting Vogue magasin finns en beskrivning så detektiven söker vidare.

Man börjar med att sticka en massa rutor i önskad färg och sedan ska de stickas/sys samman på något sätt.

        

Är det någon som har en beskrivning att avvara till mig?


Här kan du titta på vackra Capechos

Hitbyabus

Flickrsammanställning av flera sidor

Vogue Knitting

 
 
matte

matte

17 april 2010 01:06

fint det där capecho eller hur det kallas :) jättefint. Tänk vad suveränt det är med nätet och alla nya idéer man kan skaffa sig. Jag ska hålla utkik om jag ser nåt mönster.
Jag har oxå längtan norröver.. sitta på en frusen sjö och pimpla vore inte fel!

http://femtinio.blogg.se

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

17 april 2010 10:26

Tack för att du håller utkik....jag håller tummarna! Jo en röding på kroken vore inte så dumt.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

18 april 2010 20:58

Hej igen
Letar du efter mönstret ännu så har jag det, kan maila dej en kopia om du vill.
Eva.

http://evaihalmstad.blogspot.com

 
visalisa

visalisa

19 april 2010 16:41

Jag har stickat en sån där, och en anledning till att de syns så MYCKET på nätet är att väldigt många känt sig nödgade att designa om den lite efter eget tycke och smak, då den har en mycket märklig passform enligt storlekarna i mönstret. Den fanns med i VogueKnittings vinternummer för ett par år sedan, och du stickar en pentagon i taget, men fogar ihop dem eftersom, genom att plocka upp kanten på de man redan stickat för att göra nästa... Skoj stickning! Men svårburet plagg...

http://visalisas.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards