pysselfarmor

Alla inlägg under april 2010

Av Gun - 21 april 2010 18:52

stod det på en länk som jag klickade på. Jag trodde att det skulle handla om det franska vinet Chablis eller vindistriktet Chablis. Döm om min förvåning när en annan värld öppnade sig. Jag blir så glad när jag läser Chatrines Living

  

Norska Chatrine bloggar om sitt pyntande, lilla söta hunden Chablis och annat.

   

T.ex visar hon sitt stickade och pyntade fåtöljöverdrag.

  

Hon har läsare från hela världen - trots att sidan endast är på norska.

Men jag tycker att det är charmen - jag blir glad av hennes "språkbruk" på sidan.


Så här säger hon om sina besökare:

"Leserne kommer fra Kina, Australia og øyer jeg aldri har hørt om. De kan ju umulig skjønne hva det står, så de ser vel på bildene."



Av Gun - 21 april 2010 18:05

      

Hos Calamity Kim finns en nedladdningsbar pdf-beskrivning hur du gör dessa ljuvliga blommor. Det finns även andra beskrivningar här och vackra saker att titta på.

Av Gun - 21 april 2010 06:54

  

Anledningen till att jag har länken Näsman 2 Everest som en Favoritplats är att han är en f.d kollega till min sambo. Näsman har "tränat" genom att bestiga flera höga berg, bl.a Ararat, innan han nu förverkligar sin dröm, Mount Everest.

Av Gun - 20 april 2010 22:10

  

Hos Erratic Needle finns många vackra saker att inspireras av.

Av Gun - 19 april 2010 21:00

Jag har länge försökt anmäla mig till kursen Återbruk i plåt som hålls en helg i oktober vid Upplandsmuseet i Uppsala. Det var svårt att hitta fram till den som tog emot anmälningar.


Mannen berättade att det kanske inte blir någon kurs för det är så få som anmäler sig till deras kurser.


Det förstår jag inte riktigt…nu när hantverk är så inne och i synnerhet återbruk.

        

Påpekade litet försiktigt att det är svårt att hitta fram till deras kurser.

Jag är en ”fena på att googla” men det har tagit mig tid att hitta detta.


Nu tänker jag försöka marknadsföra Upplandsmuseets kursutbud och speciellt den här kursen med Barbro Fagerlind som lärare.

Hon håller också kurser vid Sätergläntan så hon är inte vem som helst.

Här finns Upplandsmuseets kursutbud för mars-oktober 2010-04-19

Och här kan du läsa litet om Barbro Fagerlind.

Av Gun - 19 april 2010 20:33


Så här kommer jag aldrig att göra med min MC!

Kolla in Theresa Honeywells alster!

MC
Av Gun - 19 april 2010 19:54

Idag tog jag en liten, liten sväng på sta'n på väg hem från jobbet.

Det började regna och då kom jag på att jag inte hade något snyggt paraply längre.


Slank in i första bästa butik - och se där stod det och väntade på mig!

  

Och tänk på hyllan bredvid låg det en väska också som det absolut stod mitt namn på. Tänk så det kan bli ibland.

  

Butikens kasse var också snygg.

  

Wild Roses har en fin blogg.

Av Gun - 19 april 2010 19:42

  

Gick förbi anslagstavlan på väg till Tumba pendeltågstation.

Där satt den här affischen. Direktsändning från Metropolitan till Tumbascenen. Men det är inte det som är det konstiga......


utan plötsligt började jag undra en sak som jag inte tänkt på tidigare.


Min mamma hette Armida. Född 1911 långt inne i Lapplandsfjällen. De hade ingen bilväg, el, telefon, grammofon, radio eller tidning. Låter märkligt kanske i dessa tider, men så var det.


Hur i jisse namn "hittade" mormor och morfar min mammas namn?

Var hörde de det?


Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards