pysselfarmor

Alla inlägg under april 2010

Av Gun - 9 april 2010 23:45

Åh jisses jag har nog en hel förmögenhet i alla mina böcker.

Insåg det när jag googlade och såg att denna bok får man nu betala ca 590:-. Jag köpte den när den kom ut 1980.

  


Och den här betalade jag 225:- - den kostade en gång i tiden 9:75!
Har bara fått tag i den ena boken - jag tror åtminstone att det ska finnas en till i serien.

 

Yllebroderier måste man bara ha. Den läser jag som godnattsaga ibland och

varvar läsandet med denna underbara bok. Det är stickade, virkade, nålbundna saker som det oftast broderats på.

  

Har stickat och broderat dessa halvvantar som finns i boken.
De är sålda sedan längesedan på en julmarknad.
  

Här är andra exempel ur boken, men de har jag inte gjort (ännu!)
    


Och så har jag dessa broderi- och sömnadsböcker också.

                      

Har du tips på andra bra broderiböcker?


Av Gun - 9 april 2010 23:10

Jag blir inte trött i första rappet att brodera muddar.

Här är muddar som doftar vin!
Det blanka (framsidan) är från innerpåsen i vindunk.


      Baksidan


Här har jag bara den ena mudden klar

Framsida

  

Baksida

  

Mycket är broderat med vanlig bomullssytråd.

Av Gun - 8 april 2010 22:36

   

Ta en gammal bok, en kransstomme, riv, vik och klistra - vips har du den här ljuvliga kransen.

Här kan du läsa hur du gör!

Av Gun - 8 april 2010 21:53

Man behöver inte kunna ett ord franska för att kunna njuta av alla vackra bilder på den här franska sidan (klicka på bilden)


  

Av Gun - 8 april 2010 21:34

  

Dessa är tillverkade på resan till och från jobbet.

Jo - det glos en hel del när jag sitter där och broderar och klipper till tofsar.

Av Gun - 8 april 2010 08:58

Hmm...SL de har litet otur faktiskt...eller är det jag?

Började dagen med 30-minuters promenad till pendeltågstationen i Tumba. Ha...där var det ett litet kaos eftersom det hänt en olycka i Älvsjö och vi ombads ta alternativa resvägar in till sta'n.

  

Sagt och gjort,,,buss 708 till Alby T-bana.

  

Vid Liljeholmen blev det ett stopp i trafiken.

Sjukdomsfall var det visst vid Zinkensdamm. Ja jisses 1½ timme för att ta sig till jobbet fastän det inte är snöstorm!

  

Tur att jag laddat upp med nya broderier i ryggsäcken.

Jag brukar läsa på min väg till och från jobbet, men nu har jag hittat en ny nisch att fördriva tiden med.


Dessutom måste jag producera litet innan höstmarknaden i Dikanäs i augusti månads slut.

Av Gun - 7 april 2010 23:03

Känner mig litet vinterdammig. Har ögonshoppat hela kvällen på webben....nu gäller det att bestämma sig vad man ska köpa. Får fundera över natten.


Garderoben innehåller redan en hel del användbart, men det är ju alltid roligt med litet nytt, eller hur. Vita jeans finns, jeans, kjolar i jeans, kaki, brunt, rött och mönstrade finns...så det gäller att välja smart av allt detta för att alltihopa ska verka nytt! Man får inte vara dum för då kan det bli ett dyrt kalas ju.

Har hittat dessa saker hos Klingel, Ellos, Cellbes och Haléns.

                                                      

 

Av Gun - 7 april 2010 20:28

Jag hade väldigt skojigt när jag sydde dessa dockkläder till mina två barnbarn, Elsa och Linnea. Det känns riktigt i själen hur skoj det var så jag måste planera en ny vårgarderob till deras dockor.


            

Jag saknar några bilder - typiskt slarvigt av mig. Tar bilder på ungefär hälften av det jag gör.

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards