pysselfarmor

Alla inlägg under maj 2010

Av Gun - 27 maj 2010 22:18


Tyvärr är det en dålig bild på dessa halvvantar, men här finns det engelska mönstret.  

Av Gun - 27 maj 2010 21:15

Jag målar i intervaller - i akryl, akvarell och olja. Både föreställande och fritt skapade tavlor. Här är ett fåtal av mina tavlor.


                          



Av Gun - 26 maj 2010 23:00

Här hittar du allt för att sy denna söta nallen.
Här finns mönster till kläderna.

Klicka på bilderna nedan så kommer du till Stoff&Stils respektive bläddringsbara kataloger.

  

   

Av Gun - 25 maj 2010 19:30

Anne-Claire Petit är ett varumärke. Alla aspekter från design till produktion är genomfört med stor omtanke och en optimistisk livssyn. De flesta varor virkas i Asien av kvinnor på landet och detta ger dem arbete hela året runt, även när det inte är säsong för lantbruket. Arbetet med Anne-Claire Petits produkter ger dem möjlighet att arbeta hemifrån under trygga förhållanden. 


Vet någon om den här kängurun finns att köpa i Sverige?

  

Av Gun - 25 maj 2010 18:00

Härmodagen glömde jag alldeles bort några böcker jag läst.

      


Ska just börja på den här boken

  

Av Gun - 24 maj 2010 21:04

Igår var vi på Konstfacks utställning. Ärligt sagt, så var det en del vi inte alls tyckte om eller förstod oss på.....jag kan inte förstå att det är konst när man bygger upp och kladdar ut stora högar av lera och kastar färger på högarna.


Men det fanns några utstickare som t.ex Lisa Björkes smycken var litet roliga att titta på     



Och denna balklänning hade Johanna Friedman skapat.

    

Ser du att det är vägfiler och bilar?


Tyvärr noterade jag inte vem som skapat den här ihopvikbara bärplockaren av jeans.

  

Men mest gillade jag dessa mönster. Och återigen slarvade jag med att ta namnet. Mönstren skulle vara supersnygga att brodera.                 

Här är länk till deras sida om du vill titta på mera.


Av Gun - 24 maj 2010 17:00

Jag har läsperioder.

Då formligen bor jag med näsan i boken...läser, läser och läser. Sedan så - inte en bokstav på flera månader. Helt enkelt jag är periodare.

De här böckerna har jag läst hittills i år, förutom förståss alla stick-, virk-, kok- och hantverksböcker.....

                    

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards