pysselfarmor

Alla inlägg under maj 2010

Av Gun - 10 maj 2010 20:31

Vad har Pysselfarmor på stickorna?     


Den först rätta gissningen lämnad som Kommentar vinner ett broderat broschhjärta. Typ sådant,,,,men inte just dessa färger.

   Du får gärna ange dina favoritfärger så ska jag försöka att skapa ett hjärta med dina färger.  

Av Gun - 10 maj 2010 20:22

Till barnbarnet Elsa (nu 3 år) stickade jag den här rosa tröjan när hon var 6 månader. Nu har mamma Maria önskat favoriten i repris! Tack!

Den är jätterolig att sticka och blir så fin, så fin...

  

Mönstret finns i boken


Så idag var jag hos Marias garn (inte Elsas mamma Maria!) och köpte garn.

  

Av Gun - 9 maj 2010 18:27

     

De här muddarna är stickade ganska stora i rent ullgarn. Sedan är de filtade och ihoptovade. Kanten som syns är ihopsyningen av muddarna. Den blir en effekt i sig. Sedan hade jag några trollsländor kvar sedan jag tillverkade smycken i parti och minut. Man får nytta av allt i gömmorna till slut!

Av Gun - 8 maj 2010 19:29

Huuu...så kallt det är. Har våren stannat av?
I rabatterna händer nästan ingenting. Enstaka växter har vågat sig upp.

För att hålla humöret uppe med MC-drömmar så åkte vi till Handelsboden idag. Jag köpte skinnbyxorna    till min tidigare inköpta skinnjacka.  

Och bakom disken fanns dessa sötingar! Den lilla lurviga vovven är bara fem månader! Den såg ut som min leksakshund jag hade när jag var liten.

      

                 

Av Gun - 8 maj 2010 18:54

  

Jag har tidigare visat Ribben - halvklar.
Nu har jag tagit mig i kragen (?) och gjort allt klart dvs ihopsytt och med kantbård (noppor).


Det är Maria Gullbergs bok Virka Muddar! som inspirerat mig att börja virka igen. Jag valde ett lätt mönster därför att det är längesedan jag virkade.


Nu ska jag börja på ett svårt mönster (det är graderat så i boken) - Stjärnblomma. I texten talar man om att det kräver både tid och tålamod. Får se om jag har det!


När jag googlade på Maria Gullberg hittade jag denna sida som jag inte alls förstår, men när man för muspekaren över de misstänkt välkända pulsvärmarna förstår man vem som inspirerat!

Kolla in sidan här

Av Gun - 8 maj 2010 17:17

  

Barnbarnet Linnea fyllde 3 år i torsdags.
Många presenter blev det....

Sambon Åke fyller samma dag - han får vara med på ett hörn.

T.ex bjuda på tårta! Här finns fler bilder

Av Gun - 7 maj 2010 23:57

  

Ja nog är den allt helskön där den sitter i sin bur på den vackra kudden.

Hos Bustle and Sew får du beskrivning och mönster.

Av Gun - 7 maj 2010 19:28

     

Marléne Eriksson och Marie-Louise Danielsson Tham. Foto: TV4

 
Varje år gör vi av med ca 50 000 ton städ- och rengöringsmedel!
Med såpa, citron, bikarbonat, ättiksprit mm kan vi städa miljövänligare.
Men blir det rent då? Jodå säger experterna (?) OM det inte är väldigt ingrott och smutsigt. Experterna på TV grejade ju de mest otroligt smutsiga hem utan Ajax. Kanske något som passar inför den stora vårröjningen?
Städtips hos TV4 Rent Hus

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards