pysselfarmor

Alla inlägg under maj 2010

Av Gun - 6 maj 2010 21:45

  

Som motvikt till publiceringen av vinterbilder får du njuta av litet sommarfläkt!

Av Gun - 6 maj 2010 21:36

Vackra vinterbilder från gården i Lappland. Det är påsk- och jul/nyårsbilder från flera år som jag samlat i ett album.

Det kommer också sommarbilder framöver.


            

Av Gun - 5 maj 2010 20:53

      

För ett par år sedan dök jag på en sida som heter Wee Wonderfuls.

Där fanns (och finns) mönster på den här katten. Jag sydde den på bilden ovan och den här

   

Sedan blev det några andra saker också.

     


  

Här är en katt som finns på Wee Wonderfuls sida.

          

Av Gun - 4 maj 2010 16:34

                  

Av Gun - 3 maj 2010 22:08

  

Här får du min beskrivning för Hjärtblomman på dessa muddar jag visat förrut.


Du gör först en hjärtblomma av papper för att testa att den blir i önskad storlek. Rita ett hjärta och sedan klipper du av spetsen på hjärtat. 

Klipp ut fem hjärtblomblad i filt (kläde). Du kan också använda tyg, men då måste du vika in kanterna och kasta fast dem så att tyget inte remsas upp.

Nyp ihop blombladen i nederkanten (i spetsen) och fäst med några stygn. Sätt ihop blombladen allteftersom du nyper ihop och dra ihop arbetet så att det bildas en blomma. Justera och ändra tills du blir nöjd.

Nu kan du placera blomman där du ska sy fast den, t.ex en mudd eller vante. I mitten kan du placera en knapp, pärlor, klippa rundlar av filt i annan kulör och sy fast. Du kan sy fast blomman med små glesa stygn, langettstygn eller vad du finner lämpligast.  Du kan också dekorera blombladen med pärlor eller t.ex franska knutar.


Av Gun - 2 maj 2010 21:49

  

Jag har inte legat på latsidan fastän jag varit bortrest sedan i torsdags.

På tåget har jag broderat klackar till mattan i rasande fart.

Så nu är mattan klar!

Av Gun - 1 maj 2010 13:16

Igår fick vi i förrätt de redan visade havskräftorna....idag blir det krabba!

Vi är ju på västkusten för 17.

Ena riktiga bamlingar är det



Promenadrundan idag gav många fina bilder - här är endast ett fåtal.


               

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards