pysselfarmor

Alla inlägg under juni 2010

Av Gun - 24 juni 2010 13:00

Jag har berättat tidigare att jag hållit kurs i att binda gräskronor.

  

Det kanske är något att pyssla med inför midsommarafton?

Du kan göra gräskronan i flera våningar.

Här hittar du instruktion!

  

I min bokhylla finns den här boken som påminner om gamla tiders kunskaper.

Den innehåller bl.a instruktioner hur man binder gräskronor, gör en borste eller en matta av björnmossa, flätar en korg av luktgräs eller av lönnlöv och hur du gör en prunkande blomsterkrona till festen.

Av Gun - 23 juni 2010 21:00

   Här finns beskrivningen i form av pdf-fil.

Av Gun - 22 juni 2010 21:13

Blommorna avlöser varandra nu i trädgården

  

Klicka på bilden för att se albumet! 

Av Gun - 22 juni 2010 19:35

   Kolla vilka fina saker som finns på bloggen Till spinkets lov

  

Av Gun - 22 juni 2010 18:00


Det är nog minst 20 år sedan jag ropade in det här överkastet på auktion. Jag använder det som duk.


Vad förvånad jag blev när jag hittade beskrivning hos Saravillfara  

Av Gun - 21 juni 2010 21:24

 

     

  

Av Gun - 21 juni 2010 20:52

        

Vildsvinsbuffén intogs i en spilta och vinet hade ett passande namn.

Jag körde så jag doftade bara!

Det är mycket annat som lockar nu....som t.ex vildsvinskväll vid Tullgarns slott i fredagskväll tillsammans med goda vänner, Det Stora Bröllopet hela lördagen och Kreativa sommarmarknaden, Stallarholmen i söndags.


Och så är det trädgården som ska skötas om. I år har jag hittills varit förskräckligt lat med det!


Därför är det litet lugnt just nu på sidan.....men så är det nog överlag för de flesta bloggare.

Av Gun - 20 juni 2010 22:20

Har du några gamla plastblommor?

  

Hos The Creative Place ser du hur man gör!

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards