pysselfarmor

Alla inlägg under juni 2010

Av Gun - 13 juni 2010 10:15

Alla tavlor är i blandteknik. Akryl, olja, pastellfärg, glitter, sand, krita mm

Hearts can hurt                                  Fågel Fenix

  

Vill du veta mera om Fågel Fenix så kan du läsa här, och här .

Du kan också lyssna till två olika musiktolkningar! Här och här.

 

Afzelius text  - Fågel Fenix

Höj dej på vida vingar
Flyg min vackra fågel flyg
över stadens torn och tinnar
över land och over by
Res dej ur askan av det som var
förbrännt
Stig ur dimma, stig ur rök
Höj dej ur gruset av det som gick
i kras
stolt som dagen när den föds
Flyg min vackra fågel
Flyg mot himmelen
Flyg mot rymd och flyg mot ljus
Svinga dej mot solen
Styr mot stjärnorna
Flyg dit drömmarna slår ut

Rödluvan och vargen

Flickans tankar

Av Gun - 12 juni 2010 20:00

          

Att brodera kanske?

Orange you lucky!

Av Gun - 12 juni 2010 16:37

  

Fredagsutmaningen hos Fredagsfärger är Röd-Vit-Blå.

Vedboden på gården i Lappland är härlig mot den vita snön och klarblå himlen.

Av Gun - 12 juni 2010 16:00

Jag tyckte om rosen jag virkade till barnbarnet Elsas hatt.

Som det gick som det gick med.

Här finns mönstret.

Därför bestämde jag mig för att virka sådana rutor fastän i olika färger. Jag har ingen aning just nu vad jag ska göra med rutorna, men det ordnar sig säkert. Det är ibland roligare att bara börja skapa och se vad det blir till slut. Ibland är det bra att vara mera strukturerad, som med spetssjalen som jag stretar på med.

Av Gun - 11 juni 2010 20:08


Samlar du på korkar?

Det gjorde jag ett tag, men kom inte på vad jag skulle göra med dem så jag slängde dem......det var korkat!

Hos Moremisadventures ser du hur man gör.  

Av Gun - 11 juni 2010 15:40

Glädje är att med packad ryggsäck ta sig uppåt, uppåt, uppåt för att      


få en strålande kvälls- och morgonutsikt i total tystnad!


Sinneskattens fredagstema är att man ska spegla Glädje med en bild.

Förlåt att jag tar två bilder för annars förstår du kanske inte varför det är en sådan glädje att streta sig uppåt branten med tung packning!

Pysselfarmors andra bilder

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards