pysselfarmor

Alla inlägg under juli 2010

Av Gun - 16 juli 2010 18:00

      

Miniatyrstickerskan Althea Crome har skapat kläderna till dockorna.

Små små stickor....men kolla mönster ändå! Herrejisses!


Här kan du läsa/se mera om filmen

Av Gun - 15 juli 2010 22:56

      



Borstnejlikor gillar jag.

Torktåliga, nöjd med nästan vilken jord som helst, otaliga färger och sprider sig själv!

Av Gun - 15 juli 2010 17:18

Igår hämtade barnbarnet Elsa med familj lilla vovven Nelly. Då fick Elsa också det tennarmband jag hade förfärdigat till henne. Det blev så mycket prat kring Kolmården, delfiner, björnar, lejon och allt så farmor glömde alldeles bort att ta bild på armbandet.

Så nu får jag göra som så att jag lägger in en bild på Elsa och "lånar" armbandet som det andra barnbarnet fick. För Elsas är precis likadant. Man är väl en rättvis farmor för 17!

  

  

Av Gun - 15 juli 2010 11:45


Du kan få inspiration av kyrkornas blyglasfönster (eller väggmålningar) för att brodera, sticka, virka, quilta...


Ett mönster i den här boken inspirerade Pretty in Purple att skapa denna läckerhet.


Här finns ett exempel till och  här och här .

Det kan också bli sockor se här


Om du inte har en kyrka i din närhet så kan du titta här!

  

Av Gun - 14 juli 2010 18:00

     

Språngmurs ligger 1 mil söder om Sandviken. På Språngmurs har de hantverkskvällar och kurser i olika tekniker men kolla in deras hemsida. Den innehåller pdf-filer och instruktioner för t.ex nålbindning, trådknappar, rotslöjd, växtfärgning, brick- och bandvävning. Du kan också köpa material.


Suveränt! Tack Språngmurs!




Här finns många filmer om brickvävning

Av Gun - 13 juli 2010 12:00

Lite sur blir nog Nelly nu när jag tipsar om en annan hund. Förlåt!

Finns fler filmer hos Papillonbus

Av Gun - 12 juli 2010 18:00

Jag har alltid besökt bibliotek.


När jag var yngre (!) hade jag inte råd att köpa så mycket böcker - var (och är) en slukare av all sorts böcker. Då gick jag till biblioteket.

När barnen var små gick jag till biblioteket och lånade barnböcker för att de skulle få variation av sagorna.


Så kom en period med kokboksnoja - då gick jag till biblioteket.

Och så har jag hållit på - biblioteken är suveräna.


Nu blir jag så glad när jag i bibliotekets hylla hittar massor av stick- och virkböcker. Både äldre och nyare utgåvor. De hänger minsann med i tidens svängningar och har uppfattat att stickning, virkning o dyl är "inne" nu.


Och nu dök en bok upp som jag aldrig sett - och jag tycker nog att jag har ganska så bra koll på det mesta i bokväg (usch vad jag skröt nu över mig själv,men så får det bli)   


Hur som - den här boken stod i bibliotekshyllan. Lånade den och när jag kom hem och bläddrade i den blev jag förälskad (i en bok?? hmm). Men ack när jag letat runt bland antikvariat på internet verkar den svår att komma över.

Men du - ser du den någonstans...det skulle glädja mig mycket om du tipsar mig vem jag ska ringa för att komma över den.  Jag vågar inte fota innehållet i boken för att visa dig varför den är så bra...men tro mig!

Så om du vet något - maila mig pysselfarmor@yahoo.com så att jag kan ta kontakt med säljaren.

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards