pysselfarmor

Alla inlägg under november 2010

Av Gun - 14 november 2010 21:35

Har länge tänkt köpa Tine Solheims stickbok Maskepi som innehåller 135  modeller - interiör, jackor, tröjor, skärp, kjolar, sjal, väskor, smycken....ja väldigt mycket har jag ju förstått, men inte fått tummen ur....


(bilderna är lånade från Tine Solheims hemsida)

    


OCH i januari kommer hennes nästa bok - kors i tak nu får jag brått!

Ska genast googla och se vem som har bästa pris!


Av Gun - 13 november 2010 19:57

Endast tummarna kvar - nästan...fästa trådar och fiffla till dem sedan är de klara för leverans.

  

Vantarna heter Dala Selbu Hybrid (Dala-Selbuvotter)
by Wenche Roald. Gratis medlemskap hos Ravelry.


Så har jag börjat på benvärmare till barnbarnet....rosa såklart!

Kanske blir det ett par till mitt andra barnbarn också - får höra mig för. Farmor måste vara rättvis!


Här hittar du beskrivning på engelska  Nyah Leggins

  

  


Av Gun - 12 november 2010 20:51

var en riktig nagelbitare...

  


Norrlands svårmod var också bra, men inte lika mycket nagelbit....sorglig kanske mera...

  

nu läser jag vidare....har kommit in i en sådan period....

Av Gun - 11 november 2010 20:13

För några dagar sedan hade jag ett tips om att skapa broscher av gamla dragkedjor här . Och vad glad jag blir att se att någon blev så inspirerad att hon genast satte igång - Ekolina

 

Idag tänkte jag göra reklam för en Ekobutik på nätet

Gemensskap grön

Klicka sedan på Accessoarer där så hittar du ett och annat guldkorn att inspireras av.

 

 T ex gamla kretskort från datorer  som blir till broscher eller manschettknappar.

  

  

 

  

 

Hos Arteco finns halsband av kretskort

Hos Oddfunny hittar du mycket "tok" skapat av kretskort - rulla nedåt när du kommit in på sidan så ser du det.

 

 Eller varför inte en handväska av gamla tidningsmagasin

 

 

Eller blixtlåshjärtan! 

 

    

 

Sist men inte minst titta på dessa juveler hos Circuit Jewelry

 

Av Gun - 10 november 2010 19:19

Visst behöver man inspiration ibland? Och ibland behöver man väldigt mycket. Här har du väldigt mycket inspiration - på Flickr Photostream.

Hundratals med Latvian Mittens vantbilder!


Tror det är närmare 500 vantar du kan titta på och få idéer om färgställning och inspiration att skapa eget mönster.


De här har Osloann skapat

      

    


och dessa har Ebbalisa skapat

      




Av Gun - 9 november 2010 21:17

I två dagar har jag varit på SharePoint-kurs....utveckling. Två skärmar att glo på samtidigt som man ska fixa med databaser, vyer och ditt och datt..OCH lyssna på han därframme.....jo, det är sådant här jag arbetar med.


Ikväll har jag suddat alla sådana här tankar genom att knåda med lera på keramikkursen!


  

Av Gun - 8 november 2010 19:38

Tålamodspåsen visade sina söta små medeltida möss skapade enligt Alan Darts mönster på Syfestivalen igår.


Bedårande och charmiga - eller hur?!

        




Av Gun - 7 november 2010 19:19

I fredags när jag var på väg ut från Syfestivalen fick jag se en person sitta och sticka en sjal med ett speciellt garn.

 

Innan mässan öppnades idag gick jag till montern där jag tyckt mig ha sett sjalen. Allt var tyvärr sålt.....men man ska ha tur "som en tok" som jag sa....för garnbutiken finns i Tumba dvs precis där jag bor!! Och dessutom har ägarinnan och jag gått pärlmuddstickning tillsammans för så där fem-sex år sedan. Vilket sammanträffande! Och tänk vad nära för mig nu att köpa det här garnet när Häggis Garn & Broderi får hem det.         


Passade också att surra en stund med min tvåändstickningsfröken - Majken Zackrisson. Hon kommer att hålla kurser hos  Stäkets hantverk & design   någon gång nästa år.



Första Workshopen vid  Stickas bord  handlade om att brodera på stickat. Tålamodspåsen   hade med sig sina underbart vackra vantar och gav många tips och trix. 



På Workshop 2 slaktades tröjor av Ulf Edberg.

Återbruk handlade det om.


Workshop 3, som också Tålamodspåsen höll i, var att göra kavelfransar och tofsar.



Och så slank Korps  in helt plötsligt och visade nålbindning.


'


Och själv så svarade jag på frågor om både det ena och andra....skojigt har det varit!

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards