pysselfarmor

Alla inlägg under december 2010

Av Gun - 27 december 2010 15:00

Vi har många fåglar vid våra fågelbord. Och häromdagen testade jag nya teleobjektivet på fågelmodellerna...och helt plötsligt dök ett rådjur upp med sina två årsungar.


De är väldigt söta och jag tycker synd om dem nu på vintern, men under våren och sommaren är det inte roligt när de går här förbi och äter upp alla blommor som de tycker om - och det är många det....men nu - så hungriga de ska vara och trötta på att jaga efter mat. De försöker äta upp spillda fågelfrön, knaprar på några torra buskar och äter stickiga nyponfrukter. Men vi ska inte mata rådjur i vår trädgård hur gärna jag än vill......det är inte bra för kommande tider och inte för grannsämjan heller.           

Av Gun - 26 december 2010 16:00

Det var inte bara de små tvåbenta som tappade tålamodet på julaftonskväll. Nelly tyckte att det dröjde väl länge innan tomten dök upp så hon nosade fram sina egna paket! Barnbarnen tyckte det var litet orättvist.                 


men så dök han då äntligen upp...
















och Pysselfarmor har visst också varit snäll.....bl.a. dessa låg i paket till mig - tack Tomten.


 

Av Gun - 25 december 2010 12:03

Storebror och lillebror fastän tvärtom storleksmässigt, därför att lilla tomten gjorde jag först - på 1980-talet. Den stora tomten föddes 2009...så lilla är storebror och stora är lillebror - hänger du med? Hur som helst så ser man på mösspåtagningen att de är bröder....mössan ner över ögonen för de är så blyga.......eller är det öronen de fryser om?


  

Av Gun - 24 december 2010 11:51

Nähä - nu blev det för mycket färger - blev som påskfjädrar i trädet   färggrannt värre! Nästa år får det bara vara rött!

      




  

Av Gun - 23 december 2010 16:21

Jag utnyttjar kylan till att skapa is-julpynt. 


Mina amaryllisar hade vissnat litet, så jag lade dem i en hink och spolade vatten i den. Så fick den stå ute över natten liksom....

  


två sockerkaksformar. I den ena formen lade jag bitar av ett rött sidenband. I den andra hällde jag röd karamellfärg.

  


Det blir ett härligt ljus i islyktan....

 

 och kransarna blir fina i äppelträdet.          


I natt har jag ställt ut fler formar och färgat vattnet gult, blått och grönt.

På dörren hänger en björkkrans dekorerad med rött sidenband.

  

 

  

Av Gun - 22 december 2010 17:00

Nu är jag i en broderiperiod....det liksom går i vågor att ha lust till det ena eller andra eller något annat.....


Ett broderat armband har nålen fått fram. Måste allt brodera något där till vänster - känns litet tomt.... Och så två snygga knappar på var sin sida vid "öppningen" med snygga öglor runt knapparna.


Men armbandet hålls även på plats utan sådant arrangemang!

    

  

Av Gun - 21 december 2010 23:30

Visst är den söt?


Beskrivningen finns hos Womans Day här

Förklaring engelska sticktermer finns bl.a hos Drops Design

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards