pysselfarmor

Alla inlägg under december 2010

Av Gun - 20 december 2010 21:23

Nu ser jag vad som saknas! 

Texten Tantvarning måste absolut finnas broderad på tavlan.     

Klicka på tavlan så kommer du till Tantvarnings

blogg där den här teckningen finns.

Av Gun - 19 december 2010 15:24

Igår hade vi en heldag i kulturens tecken.


Det var riktigt skönt att strosa runt på Liljevahls i lugn och ro - ingen trängsel alls. Så där 15 personer max. Folk var tydligen upptagna med julbestyren. Vi tittade på 140 målningar av Eleganten Einar Jolin. Han har ett närmast maniskt förhållande till att måla lugnt dvs man ska inte bli upprörd med anledning av hans målningar. När jag fick det klart för mig så förstår jag hans konst bättre....men inte något för mig ändå att ha på väggen.  


Om jag hade råd däremot - skulle jag gärna hänga Anders Zorns akvareller på min vägg. På Waldemarsudde visas många av dessa. Du kan också titta på flera  här


Den här akvarellen slog han igenom med


Den här ser ut som en oljemålning men det är en akvarell.

  

  


Sedan var det middag med goda vänner på en italensk krog och så lyssnade vi på Malena Ernmans skönsång i Hedvig Elenora kyrka vid Östermalmstorg.


Den här bilden tog jag vid en tidigare konsert i Uppsala konserthus

 


Vid Waldemarsudde passade jag på att klicka några bilder....

         


Av Gun - 18 december 2010 10:59

Jaha nu har jag hittat något som jag inte sett förrut - har någon testat det? Jag får nog kila till Panduro och kolla om de vet något.


Här kan du titta på hur man färgar julgranskulor, ägg och i princip vad som helst och som vanligt så på You Tube finns det många filmer....

Av Gun - 17 december 2010 23:29

Blev så förtjust i Tantvarning-teckningarna

så broderinålen satte igång!


  

Av Gun - 16 december 2010 20:23

Här i Kulturhuset var det brodericafé ikväll. Andra gången, men tyvärr litet kort stund - de stängde tidigare idag av någon orsak.

        


En av deltagarna gör så fina armband av gamla spetsar.



Av Gun - 15 december 2010 20:34

Brrrr...behöver en ny mössa. Jag är trött på min gamla mössa så nu går stickorna varma för fort fort måste jag ha en ny!

  

Av Gun - 14 december 2010 21:38

En till kollega ville ha ett par broderade muddar.


     


Av Gun - 13 december 2010 23:23

Ta fram ett par skor eller något annat märkligt ting.....och se vips har du något att brodera!


Bilden lånad hos Feeling stitchy----där du hittar massor med inspiration. Kolla in högersidan - instruktioner finns där.

  

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards