pysselfarmor

Alla inlägg under december 2010

Av Gun - 4 december 2010 12:58

Tänkte att jag måste kombinera ett par tekniker i muddar. Så det blev dubbelflätade stickade muddar med virkad blomma. I blommans mitt har jag broderat franska knutar.


I morgon ska jag krafsa ihop mönstret till dig som andra adventspresent.

  

Av Gun - 3 december 2010 22:32

För några år sedan gick jag en broderiserie vid Slöjdhuset och bl.a så invigde Nina Kader oss i guld- och pärlbroderi. En och annan pärla och guldtråd kan jag brodera in, men det blir inte pärlor i den här omfattningen.


På något sätt kom jag in på Robin Atkins  broderier även här

The Lone Beaders pärlbroderibilder. Titta i galleriet här


Blir faktiskt fascinerad.....så pilligt .....små små pärlor verkar det vara.


The Lone Beaders skapelser

        


Robin Atkins skapelser


Och så hittade jag denna 15 p examensarbete av Stina Fredriksson.
Jag broderar att jag broderar

Av Gun - 2 december 2010 23:08

   Ikväll så tror jag mig ha varit med om något historiskt - brodericafé i Kulturhuset. Åh så trevligt det var! Broderier av alla de slag.



 


  


  

       


Jag broderar på ett par muddar.

  

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards