pysselfarmor

Alla inlägg under januari 2011

Av Gun - 16 januari 2011 13:47


Hoppsan! Det gick undan det där! Panik - jag måste ju ordna en utlottning. Inte 17 har jag uppmärksammat att jag är på väg mot 25.000 unika besökare. Det är inte sidvisningarna siffran gäller - den visar på 48.163 Mina besök på sidan räknas inte in i statistiken heller.


Ikväll har jag bestämt vad det kan bli!

Av Gun - 15 januari 2011 19:28

Jag gillar att laga mat och baka. Det där med att försöka hålla en viss diet är inte min starka sida. Varvar hej vilt den ena veckan äter jag si och den andra veckan så....helt enkelt det jag tycker är gott!


KakoMaten PickiPicki 

(Foto: KakoMaten)

(Foto: PickiPicki)

Airams matbloggKlaras Hälsoblogg

  

(Foto: Airam)

  

(Foto: Klaras hälsoblogg)


Av Gun - 14 januari 2011 20:05

Idag blir det tre tips till dig - kanske något av dem inspirerar dig. Om inte just det här tipset är intressant, så kanske det finns något annat på bloggarna.


På bloggen Creature Comforts blog får du veta hur du gör den här kudden.  


Eller kanske vill du sy en Greta Garbo hatt?

Hos Annekata hittar du beskrivning

  

Hos Nitsirk kan du lära dig sticka tavelhus

Fas 1 och Fas 2

  

Av Gun - 13 januari 2011 22:34

Så var vi igång igen! Årets första brodericafé i Kulturhusets café. Mycket samtal om ditt och datt - och helt plötsligt fås det många bra tips. Ja, det behöver ju inte precis vara om broderi! Det kan vara tips om helt andra saker. Ett och annat stygn hinner vi med, men kanske inte så många     


Här är mitt broderi. Ganska så fritt broderi med fågel i bur på ett vackert tyg från IKEA, som jag fått av Slöjd ger glädje. Nu syns fågeln inte så bra förstås, men den ska bli färggrannare än alla bladen.


  


Av Gun - 12 januari 2011 19:18

De här tvåändsstickade vantarna efter eget mönster måste bli klara till första helgen i februari. Då ska jag gå en kurs i yllebroderi - att brodera på stickat - med Carina Ohlsson. Gissa när jag började med vantarna....förra året på en tvåändsstickningskurs.


Enligt oskrivna regler (eller är de skrivna?) bör man sticka båda vantarna samtidigt så att man stickar dem lika. Inte i 17 har jag gjort det! Och inte har jag gjort dem klara heller. Jag har hållit på med annat skojigt emellan   


Men jag har noterat det egenhändigt skapade mönstret ordentligt. Och jag anstränger mig verkligen att sticka med samma fasthet som första vanten. Inspirationen är en bild i en bok på ett par gamla tvåändsstickade vantar som hade så här lång mudd.


Det är dessa vantar och ett par gröna nålbundna vantar som jag ska brodera på.

  


Av Gun - 11 januari 2011 20:42

Och så har det hänt igen! Hittat en blogg innehållande så mycket vackert. Erica fixar visst det mesta - virkar, broderar, målar, skissar....kolla in och inspireras eller bara njut.


Jag har läst och bläddrat, läst och bläddrat igenom hela hennes blogg.  Här ett axplock av hennes skapelser. Alla bilder och verk är Ericas.


Bloggen heter Svala Confessions of an Art and Craft Nerd


                          




Av Gun - 10 januari 2011 16:30

Det är utlottning hos Tantvarning! På vad? Ja de får du se   

(klicka på bilden)


  

Av Gun - 9 januari 2011 19:10

Mottagningskommittén var i full fart i snödrivorna!

Elsa

  

Hon var stolt!

  

Knappt farmor fick låna...

  

Vilken speciell orkidé de hade fått!

Blå för Max!  

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards