pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Förbaskade halsduk - nu är den puts väck!

Av Gun - 28 februari 2011 17:56

Den här halsduken ,som jag började på i somras, blev jag aldrig någonsin inspirerad av att sticka...den åkte fram en stund och sedan tillbaka i lådan och så höll jag på. Förstod ganska tidigt att det här kommer att gå trögt, men såååååå trögt trodde jag inte.


Igår bestämde jag mig - jag repar upp! Varför ska jag sitta här och kämpa med något som jag inte tycker om. Dåre tänkte jag varför gör jag så. Gu' så skönt det var när den såg ut så här efter en stund!

  


Håller på med volangmuddar nu och jag är mycket gladare

  

  

 
 
Eva Hudin

Eva Hudin

28 februari 2011 18:34

"Putsväck"-metoden gillar jag. Vilken tur att den finns! Härlig färg! Tack för hjälpen, Pysselfarmorm, även om du inte fann lösningen. Grannen Lotta är guld värd. Och det är hon som fått mig att sticka. Ja, jag ska försöka mig på att virka en även om inte heller jag är så där himla mycket för det. Måste hitta ett garn som ger pottan en fast form.

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Ingen bild

Mona

28 februari 2011 19:14

Blev ju mycket roligare med volanger!!!

 
Maidi

Maidi

28 februari 2011 19:32

Nej jag håller med dig, varför ska man hålla på med något som inte är roligt. Tänk så många projekt som blivit nåt helt annat än det var tänkt från början..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Kim Lee

Kim Lee

28 februari 2011 21:35

men åh vilka söta volanger. Kanske borde ta tag i att börja lära mig och sticka lite också. Fast nu har jag ju kommit in i broderandet rätt bra.

Ja, jag tycker om när jag hittar sådär färgstarka sidor, inspirationsbilder :D

http://kimlee.blogg.se

 
miastickar

miastickar

28 februari 2011 22:05

JA man ska frogga när det inte känns bra och man mår så gott sen! Har bestämt mig för att frogga en sjal som inte känns bra, har bara inte kommit mig för men jag har dragit ut rundstickan!

http://www.miastickar.blogspot.com

 
Elisabet

Elisabet

1 mars 2011 11:07

Rätt tänkt! (Alltså upprepningen, råkade skriva kommentaren på föregående inlägg.) Visst är "upprepning" ett roligt ord i sammanhanget, man repar upp och så upprepar man genom att återigen sticka med garnet!

http://textilainslag.wordpress.com

 
Ingen bild

Margit Axelsson

1 mars 2011 11:46

Va fina muddarna blir. Härlig färg.
Finns det något mönster att få tag i? Skulle gärna försöka att sticka dessa.
Ha en skön dag
Margit(maxelonia)

 
Ingen bild

stickgreta

1 mars 2011 12:15

Och dessutom så har du så många halsdukar...
Man ska inte göra det som man inte tycker om (om man inte absolut måste)

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

1 mars 2011 13:35

Tycker att det blev mycket mer spännande med volanger, bra att du ändrade dig :D

Här kämpar lillen med maginfluensa, stackaren.

Kramiz

http://htt://eva.Metrobloggen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards