pysselfarmor

Alla inlägg under februari 2011

Av Gun - 4 februari 2011 21:02

Puh! Det blev klara mina tvåändsstickade vantar gjorda efter eget huvud. De ska jag brodera på nu under helgens broderikurs. Måste fundera litet grand på vilket mönster jag vill ha.

  

Av Gun - 3 februari 2011 22:51

Jag blir stum av beundran för de som kan vända något jobbigt till positivt.


Barbara Finney fick en allvarlig blodsjukdom och man trodde inte hon skulle överleva. P g a sjukdomen fick hon amputera alla fingrar.


För några år sedan påbörjade hon ett samarbete med ett hospice.


Av Gun - 2 februari 2011 22:08


Redan kl 16 var vi ett gäng som satte igång. Hela tiden kom det nya....Jag kan säga att det här bordet är lååååångt! Dessutom sitter det folk vid andra bord, vid sidorna.


Som vanligt bar det av till Fatburen för visning av alster ur arkivet. Jag kommer att drömma om alla provlappar i natt.



Tvåändsstickat

  

Stickning 



Pärlstickning med tråd smal som sytråd! 



Helt plötsligt tar Karin ner hatten och börjar visa hur man nålbinder. Hon har alltid nål och tråd fästad vid sin hatt.


Tala om scout - alltid redo!       



I min bordsgrannes mönsterbok fick jag se något bekant! Detta stickade jag till en av sönerna - över 30 år sedan. Tänk vad tiden går!


  

Kan lotsa er vidare till några som var där

Gunnels mjuka paket 
Tålamodspåsen
Born to knit


 Undrar du om det var skojigt? Skojar du?

Av Gun - 1 februari 2011 21:43

Nelly har kommit till oss - vi säger att hon är på vilohem   

Hon ska stanna en vecka ungefär.

Nelly bor i vanliga fall hemma hos yngste sonen med familj.

4 kg väger hon - lätt att bära på armen.

  

Av Gun - 1 februari 2011 00:03

   44 st lotter blev det!

Skrev in alla namn i Excel...huller om bladder.

Sedan använde jag slumpgeneratorn alldeles nyssens = min sambo.

Han fick säga fyra siffror och så tittade jag efter vem som hade det i Excelbladet.


Så här bidde det

Första numret han sa var   nr 7          Maxelonia - grattis!

Hon får välja vilken av sakerna hon vill ha.

Maxelonia har ingen blogg.


Andra numret blev nr 14                    Jenny - grattis!

Jenny har heller ingen blogg.

 

Sedan sa han nr 21                          Gunnel - grattis!

Gunnels mjuka paket kan du hälsa på

 

Sista siffran blev nr 28                     Fiffel och Tråd - grattis!

Fiffel och tråd kan du också hälsa på.

 

Nu måste jag först få kontakt med Maxelonia så att hon får välja sak.

Därefter lottar jag ut vem som får vad.

 

Jag behöver din adress - du som vunnit

 pysselfarmor@yahoo.com


Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards