pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Kvällens stickcafé och garnbytardag på Nordiska muséet

Av Gun - 2 mars 2011 21:52

Ikväll har jag varit på Nordiska muséets stickcafé och garnbytardag. Ja, jag hade liksom inget garn jag ville byta bort. Men tänk ändå gick jag därifrån med två nya garner - som jag fick! Ullgarn - det gula växtfärgat 3-trådigt och det vita 2-trådigt. Det gula fick jag av Inga-Lill och det vita av - hmmmmm namnet? - förlåt glömt, men jag vet att du är Hedvigs farmor! Tack snälla ni båda och man vet aldrig - det kanske kommer någon överaskning framöver till er    

  

Och vad sysslade jag med då?

Jo, halsduken som jag lyckligtvis repade upp häromdagen ser ut så här nu. Väldigt volangiga muddar.

Och ett par nålbundna muddar är klara och ett par till på gång.

 


Ikväll så gick det upp en Liljeholmens också för mig!

Uttryckligt närmare sagt att jag plötsligt förstod nå't!

Tänk att jag träffat Kamfjords trådar flera gånger utan vetskap om detta. Jag har ju dig på bevakning med Bloglovin!


Och du Gunnel med Gunnels mjuka paket får jag icke fast i Bloglovin, men jag hittar ändå fram till dig. Gunnel visade en suverän mönsterbok för stickning. Köpt på Lidl! Tack för tipset! I morgon är det flera som stormar in på Lidl och frågar efter boken!

 
 
AnJa

AnJa

3 mars 2011 07:21

finfina saker! Och dom där liljeholmens blir man tacksam för. Det är inte ofta dom dyker upp. I alla fall inte i den här skallen ;-)

http://www.anjson.wordpress.com

 
Hedvig

Hedvig

3 mars 2011 10:43

Ha ha, visst har hon ett namn! Monica heter hon (William-Olsson i efternamn). :)
En annan rolig sak är att alla mina kompisar som läser min blogg tror att "pysselfarmor" är min farmor. Haha! Inte lätt med alla dessa farmödrar... ;)

http://hedvighandarbetar.blogspot.com

Gun

3 mars 2011 14:49

Så bra att din farmor har ett namn...och så skoj att dina kompisar läser min blogg. Be dem kommentera för som alla andra är jag "fåfäng" och gillar kommentarer.
Och om nu inte farmor-platsen var upptagen så vore jag gärna farmor till dig ;-)

 
Sanna

Sanna

3 mars 2011 14:13

Wow, garnbytardag - vilket lysande påhitt! Jag som skrev i min blogg om Bytesrum precis, igår.

Jag hittade dig för du och min mamma var på kurs i japanskt broderi för några veckor sedan. Hon kom ihåg att du hette något med Farmor så jag hittade hit :)

http://www.textiltendens.blogspot.com

 
Eva Hudin

Eva Hudin

3 mars 2011 16:57

Jag som bara brukar köpa kattsand på Lidl... Får nog ta en runda i butiken nästa gång jag är där. Och så måste jag ta reda på vad det där Bloglovin är, om det är något man bara måste ha...
De rosa volangmuddarna får det att vattnas i munnen!

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Kamfjord

Kamfjord

3 mars 2011 20:43

Det var roligt att det visade sig att vi bevakar varandra, och att vi träffats! Hoppas att vi ses på nästa stickkafé på NM ^^

http://kamfjordstradar.blogspot.com

 
4U2

4U2

3 mars 2011 21:04

Har jätte svårt att komma in till din blogg från min ... ser inte dina inlägg m.m ... nu fick jag gå in via google. Vet du om ngn sagt detsamma? Vad kan det bero på?

http://4u2really.blogspot.com

Gun

3 mars 2011 21:16

Det är inget som jag kan "styra" i varje fall och eftersom andra kommenterar mina inlägg så syns bloggen.

 
Ingen bild

Ingalill i Rönninge

3 mars 2011 22:58

Hej,
roligt att du tog hand om litet av det gula garnet som jag tog med till stickkaféet på Nordiska. Med tanke på vilken oerhörd kreativitet so du har så ska det ska bli spännande att se vad du hittar på. Tack för trevligt sällskap på vägen hem. Hoppas att vi ses igen på stickkafé på Nordiska eller kurs. Må så gott Ingalill i Rönninge

Gun

4 mars 2011 00:16

Tack för kommentar och det är så skojigt med nya bekantskaper i hantverksvärlden. Vi ses absolut mera och har sällskap hem. Ha en skön helg nu när den äntligan anländer ;-)

 
Gunnel

Gunnel

4 mars 2011 10:03

Vad härligt med bloggar! Här träffas vi alla i Pysselfarmors bloggbox, med adresser till era bloggar. Det är verkligen trevligt med alla nya bekantskaper och du, Pysselfarmor,kan lägga till ett nytt djur i ditt menageri; spindeln i nätet, för vi tycks dras till din fantastiska blogg.

http://gunnelsmjukapaket.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards