pysselfarmor

Alla inlägg under mars 2011

Av Gun - 4 mars 2011 19:19

Det finns en plats till kursen "Brodera och dekorera på stickat" nästa helg, dvs 12 & 13 mars kl 9 - ca 17. Kursledare är Carina Olsson som även håller kurser på hemslöjdens gård i Sätergläntan.

  

Kursen är upplagd som en workshop. Du får möjlighet att frossa i en mängd inspirationsmaterial och prova på att göra kavelfrans, bollar, tofsar, yllebroderi, spegelbroderi och andra dekorationstekniker. 


Carina har med sig stickade provlappar, garn och annat material som betalas kontant till henne på plats. Du kan också ta med dig eget material. Tänk på att det bör vara ull, tätstickat och gärna valkat för att resultatet ska bli bra.


Kursavgiften är 695 kr.

Plats: Midsommargården vid T-banestationen Telefonplan, mittemot Konstfack. Om du kommer med bil finns en infartsparkering bakom T-banan.


Du mailar till rundstickan@gmail.com

Av Gun - 3 mars 2011 21:17

För en tid sedan fick jag någonstans korn på KAL:en  Månadens mönster. Först nu känns det som att jag hinner med att bestämma vad jag ska skapa utifrån mars månads mönster. Det tycker jag var väldigt förutseende av Janette som startat KAL:en.   

Du som besöker mig ofta har säkert förstått att jag har en fäbless för muddar och vantar. Sååååååååå.....

Av Gun - 2 mars 2011 21:52

Ikväll har jag varit på Nordiska muséets stickcafé och garnbytardag. Ja, jag hade liksom inget garn jag ville byta bort. Men tänk ändå gick jag därifrån med två nya garner - som jag fick! Ullgarn - det gula växtfärgat 3-trådigt och det vita 2-trådigt. Det gula fick jag av Inga-Lill och det vita av - hmmmmm namnet? - förlåt glömt, men jag vet att du är Hedvigs farmor! Tack snälla ni båda och man vet aldrig - det kanske kommer någon överaskning framöver till er    

  

Och vad sysslade jag med då?

Jo, halsduken som jag lyckligtvis repade upp häromdagen ser ut så här nu. Väldigt volangiga muddar.

Och ett par nålbundna muddar är klara och ett par till på gång.

 


Ikväll så gick det upp en Liljeholmens också för mig!

Uttryckligt närmare sagt att jag plötsligt förstod nå't!

Tänk att jag träffat Kamfjords trådar flera gånger utan vetskap om detta. Jag har ju dig på bevakning med Bloglovin!


Och du Gunnel med Gunnels mjuka paket får jag icke fast i Bloglovin, men jag hittar ändå fram till dig. Gunnel visade en suverän mönsterbok för stickning. Köpt på Lidl! Tack för tipset! I morgon är det flera som stormar in på Lidl och frågar efter boken!

Av Gun - 1 mars 2011 20:42

Print & Pattern innehåller mönsterdesign av alla möjliga slag.

Många av dem passar som broderimönster.



            














Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards