pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Boktokig

Av Gun - 17 maj 2011 19:40

Boktokig har jag alltid varit! T.ex har jag en hel Billy-bokhylla (IKEA) full med kokböcker - kanske till och med litet till! Det har varit köpstopp nu i flera år - det finns ju massor med recept på internet (oj vilket rim!).


Jo det kan jag också tycka om stick- och virkbeskrivningar - det finns på internet. Men det uppfyller inte mitt behov av att bläddra i en bok. Det är en speciell känsla att ta i papper, bläddra fram och tillbaka; läsa boken som en roman.


En bok som nu har hamnat i min hylla är enbart en inspirations- och ögonlyst bok. Där finns inte en endaste beskrivning - men oj vilka bilder, massor med vackra bilder!!

   


Två andra böcker har också hamnat i bokhyllan....

    

 
 
riotyarn

riotyarn

17 maj 2011 22:24

Den där Scandinavian Folklore ser helt fantastiskt inspirerande ut. Jag gillar också helst att bläddra i riktiga böcker.

http://riotyarn.wordpress.com

 
Gun

Gun

18 maj 2011 09:29

Vilken härlig bok! Jag har själv folkdräkt, som tyvärr är gjord för flera kilon sen;) Gillar nog böcker mera än internet jag med, i de flesta fall.

http://syssi.blogspot.com

 
Renée

Renée

18 maj 2011 10:52

Gillar oxå böcker, köpte en om kinesiska symboler som är alldeles underbar att bläddra i!

http://www.vimsigamamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Margit Axelsson

18 maj 2011 11:18

Jag har en massa hantverksböcker. Har tänkt att sortera bort en massa. Detta p.gr.a att jag inte kan hålla på med handarbeten i någon större mängd längre. Tråkigt men sant.
Ha en bra dag
Margit(maxelonia)

 
Hedvig

Hedvig

18 maj 2011 11:25

Oh, har också spanat på den boken!
Ska för övrigt försöka komma ihåg de andra böckerna i morgon...

http://hedvighandarbetar.blogspot.com

 
Marre

Marre

18 maj 2011 12:32

Här älskas böcker men då man nu mer får migrän av den mysiga lässtunden så bliva det lyssnarböcker, inte alls lika rogivande :( men vad göra?!

Hoppas din onsdag blir fin. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

annikalinn

18 maj 2011 13:19

-Ja Gun du är den mest boktokigaste jag känner det var ett tag sen jag såg din samling kan bara tänka mig.
Jag instämmer med känsla att få ta lukta, se ,backa tillbaka
ja bara ställa upp en sida i en bok som en ny tavla varje dag.
Härliga böcker du hittar.

 
Pennelina

Pennelina

18 maj 2011 16:06

Jag samlar på kokböcker och har lite dilla på handarbetsböcker... :-D

Kram <3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
matte

matte

18 maj 2011 21:32

Du är så välkommen! och om du tröttnat på dina böcker så kan jag ta hand om dem :)
Ser hur läckra ut som helst.

http://femtinio.blogg.se

 
4U2

4U2

19 maj 2011 09:35

Om det gick så skulle jag köpa alla böcker jag vill ha ... men då skulle jag kunna öppna ett bibliotek! :)
Just detta med mönster och recept vill jag ha i handen, att bara ha det på nätet blir ohanterligt för mig men försöker först låna på biblioteket för att se om det är det jag tror! (men ibland tabbar jag mig, du kommer att se det i ett inlägg snart!).

http://4u2really.blogspot.com

 
Erja

Erja

19 maj 2011 16:28

Gick genast in på Adlibris och beställde två av böckerna, så tack för tipsen. Förlåt att jag varit osynlig ett tag, har inte riktig ork till att hålla mig "synlig" Men kikar in till dig då och då i alla fall. Kramar från Erja.

http://slojdgergladje.blogspot.com

Gun

19 maj 2011 21:23

Men goa du - inte ska du säga förlåt! Det är så roligt när helst du hälsar på mig!//kram kram

 
Sanna

Sanna

20 maj 2011 06:42

Ja, visst är det något speciellt med böcker. Den översta ser helt underbart inspirerande ut. Vissa tidningar får mig att gå igång också.

http://stickresan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards