pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Trädgårdsmästare saknas

Av Gun - 16 juni 2011 00:00

När vi flyttade in i vår villa, så kan man nog inte precis påstå att det fanns en trädgård. Jo, gräsmatta på entrésidan (söder) och något liknande (mossa mossa....) på norrsidan. Hela norra sidan har jag grävt upp och numera finns inte en enda mossfläck dvs inget gräs alls. Blommor, blader och buskar, marktäckare, bärbuskar och sittplats finns där.


På entrésidan finns inte mycket växter. Ett trädgårdsland hade jag några år, men jag har tröttnat eftersom mördarsniglar OCH rådjur äter upp allt som odlas. Täckning räcker för att klara grönsakerna från rådjuren, men inte mot sniglarna.


I öster (mot gatan) finns trappan upp till huset och där finns en stor rabatt och två mindre byggda i etage.


Just nu känns det som att en trädgårdsmästare saknas här....kan inte påstå att jag varit allt för flitig i rabatterna hittills i år. Får nog sätta fart till helgen....

Men närbilder avslöjar ju inte eventuellt förfall i ett trädgårdshörn   



 

 
 
Gunnel Lundgren

Gunnel Lundgren

16 juni 2011 06:48

Men, vilka vackra blommor! Det behövs nog ingen mer trädgårdsmästare där! Fantastiskt vackert!

http://gunnelsmjukapaket.se

 
AnJa

AnJa

16 juni 2011 07:27

Men jösses, människa, bor du i en botanisk trädgård??!!!!?? Oj, så mycket vackert du har i din trädgård.

http://www.anjson.wordpress.com

 
4U2

4U2

16 juni 2011 08:50

Jag som varit min egen trädgårds mästare ... så tråkigt att inte kunna i år.

http://4u2really.blogspot.com

 
Gun

Gun

16 juni 2011 09:28

Det där har du nog klarat jättebra utan någon trädgårdsmästare. Gillar:)

http://syssi.blogspot.com

 
matte

matte

16 juni 2011 09:36

Härliga bilder! ser att det är fler än jag som har grodor boende i trädgården :) Fina vallmo du har. Ja visst är det bra med närbilder , hihi, jag funderar faktiskt på att lägga upp allt skruff på bloggen - maskrosmaskar i det som inte kan kallas gräsmatta, en död rosstackare mitt i rabatten.. prickig ruccolasallad.. nä inte går det att vara petnoga i trädgården, då får man inte göra annat än rensa. Plantera är roligare :)
Vilken liten feminin vovve, söt!

http://femtinio.blogg.se

 
Eva Hudin

Eva Hudin

16 juni 2011 09:49

Tack för det fina bildspelet med alla blommor och blader. Min favoritblogg vad gäller sånt är Slottsträdgårdsmästaren. Om du inte besökt den sidan har du adressen här. Den är värd hur många besök som helst, man får aldrig nog!
http://gardener.blogg.se/

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Hedvig

Hedvig

16 juni 2011 11:54

Men! Min adobe flash player (på jobbet) vägrar uppdatera sig så jag kan inte se filmen... Får titta hemma sen...

http://hedvighandarbetar.blogspot.com

 
miastickar

miastickar

16 juni 2011 18:58

Hittar du nån trädgårdsmästare skicka hit han så kanske jag får lika fina blommor som du!

http://www.miastickar.blogspot.com

 
med nål och tråd

med nål och tråd

16 juni 2011 21:25

jisses vilka fina bilder, och blommor!

http://www.mednalochtrad.blogspot.com

 
Garnmoster

Garnmoster

17 juni 2011 09:11

Vilka underbara blommor du har. Jag älskar trädgård och grönsaksodling. Jag har en liten trädgård, eller mer en baksida, men man kan få plats med en hel del ändå, fast inte allt jag skulle vilat ha. Men det är mycket arbete och om man har ptats är den så billig då man skördar sina egna att så det är skrattretande, fast i affären säljer de ju inte mina egna potatisar förstås. Förra året hade jag potatis i en jättestor kruka, den räckte till hela familjen i fem måltider, potatisland här är inte att tänka på. Men två små växthus har jag med lite ovanliga sorter av tomater och gurka.
Mina glasalster blir framförallt halsband men också en och annan ring. Ibland har jag faktiskt lyckats åstadkomma örhänge, men det är mer tur än skicklighet, att få två som är så lika efter bränning. Jag har ju också en liten insats till mikron. "Problemet" är att jag och en väninna planerar att stå på marknad på Brännö i sommar och sälja men mitt glas säljer bra bland vänner och vänners vänner också, vilket gör att lagret inte riktigt håller standard för marknad. Så i stort sett varje dag jobbar vi båda med detta glas. Problemet är att bränningen hela tiden kommer efter förstås, det går ju inte att bränna så många i sänder i micron.

http://garnmoster.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards