pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2011

Stickar Möbius och äter skit ??? hmmmm

Av Gun - 28 oktober 2011 19:32

Under stickeventet förra helgen visade Medea   hur man lade upp Möbius. Supertack! Det blev en kick i baken på mig att dra igång den stickningen. Det har blivit min pendeltågs- och busstickning - yeeehhh!! Garnet är Silk Cashmere från Ullcentrum som jag köpte hos Ankis Tyg och Garn Tumba.  Längst ner i detta inlägg kan du hitta youtube-film på hur du lägger upp den.


 

Älgskiten är god kan jag tala om - mmmmmmmmmmmandlar överdragna med choklad och doppade i kanel. Vann en sådan skitvinst hos Tant Marit och gissa vad jag blev. Helsåld! Beställde åtta påsar...ja, jag ska inte äta upp alla själv. Det är en jätteskojig present/julklapp till en jägare. Asch man behöver inte vara jägare för att tycka det här är både kul och gott.


Nu är det så att jag lånat en bild av Nett (En kopp kaffe) för att du ska kunna klicka på den och ta dig till Tant Marit för att beställa detta goda. Det braiga priset - som du ser hos henne, får du när du uppger "koden" Pysselfarmor. OBS! Detta pris gäller till mitten av november!! Sedan är det annat pris som gäller.

 klicka nu på bilden och beställ!

 


Här är filmen för Möbiusuppläggningen - på engelska men den är så tydlig sååååååååååå.....


 
 
Ingen bild

Alis

28 oktober 2011 20:40

Så herligt. Rigtig god helg og fornøjelse med al strikningen :-) Kram

 
Stick-Kine

Stick-Kine

28 oktober 2011 21:40

Så bra att få en repetition av uppläggningen! Undrar hur gott älgskit är...kanske rätt mumsigt!

http://www.stickankine.blogspot.com

 
maidi

maidi

28 oktober 2011 23:56

Den däringa älgskiten blev jag lite sugen på.
Varje sommar när vi kör igenom Sveg brukar vi köpa Renskit och Surjämtar men det är bara hårda karameller.
De här älgskitarna verkar allt smarrigare..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Eva Hudin

Eva Hudin

29 oktober 2011 08:08

När jag var riktigt liten lurade en av systrarna mig. Hon sa att man kunde äta de där små fårlortarna. Vi semestrade på Öland där det fanns gott om små svarta kulor på ängarna. Hon sa att de var jättegoda. Jag tror älgskitarna du köpt smakar bättre!

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Nett

Nett

29 oktober 2011 09:09

Så bra det blev :)

http://www.enkoppkaffe.se

 
Tanten

Tanten

29 oktober 2011 12:31

Håller med Nett, vad bra det bidde och vad mysigt det ser ut med älgskitarna och stickningen!
vet inte om jag vågar titta på filmen du har lagt upp, vet inte ens om jag vågar titta mig omkring i bloggen, för jag VET att jag kommer att bli JÄTTESUGEN på att starta något nytt projekt, och det har jag INTE tid med innan jul...
*SUCK*
Må bäst, ser framemot att se vad du hittar på till kommande trissen, hehe. ;-)

http://tantmarit.sese

 
Miastickar

Miastickar

29 oktober 2011 18:53

Vilken besvikelse, jag som trodde det var älgskitarna i skogen som var goda och dem är det fullt av! :)

http://www.miastickar.blogspot.com

 
Blenda

Blenda

29 oktober 2011 19:20

Åh, en möbius ska jag ju göra någon gång!

http://www.blendasbetraktelser.blogspot.com

 
Elisabet

Elisabet

30 oktober 2011 09:31

Stickar du mosstickning? Jag la upp på ett helt annat sätt, men kommer inte ihåg hur. Spännande att det finns så många olika sätt att sticka!

http://textilainslag.wordpress.com

 
Hedvig

Hedvig

31 oktober 2011 13:48

Ha ha, blev något undrande när jag såg titeln... ;)

http://hedvighandarbetar.blogspot.com

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

31 oktober 2011 16:25

Här sitter man nu o undrar om älgskiten är gött? Hehe.

Önskar er en trevlig Halloween kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
En bok om dagen

En bok om dagen

31 oktober 2011 19:53

Tror inte att jag kommenterat förr, fast jag läst din blogg ett bra tag nu och tycker mycket om den. Jag har en award till dig - finns i min blogg. Välkommen att ta en titt! ;-)

http://enbokomdagen.blogspot.com

 
Ingen bild

Lena Vestberg

1 november 2011 03:19

Hej! Nu litar jag på din goda smak om "älgskitar"
Har gått in och beställt 4 påsar. Skall bli kul att smaka, och så är en julklapp klar :)
Ha det bra. / Lena från Västansjö

 
Ingen bild

Pysselfarmor

1 november 2011 12:31

Åh så roligt Lena att höra av dig! Jag kan säga att den chokladen smälter i munnen....drick gärna starkt kokkaffe, kokt över öppen eld, till den! //kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards