pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Skulle du sova 100 vinternätter ute??

Av Gun - 6 februari 2012 23:52

I Joeström i Tärnaby/Hemavantrakten i södra Lappland finns en kille som ska sova ute i 100 vinternätter. Det är inte så långt från min gård däruppe med norrländska mått mätt   

Joooo han har sovit ute nu när det varit över -30 grader däruppe....burrrr! Men han verkar sova gott!

Nu har han byggt en iglo - tidigare sov han i ett tält.


Peder Karlssons blogg


Bilden är lånad från hans blogg

 

 
 
Eva Hudin

Eva Hudin

7 februari 2012 07:22

Svaret är nej, men det är spännande att sitta inne i stugvärmen och följa med. Uppe på Jofjället, eller ett fjällmassiv intill, har jag faktiskt vittrat garn en gång, det måste ha varit 1984. Det var mitt i sommaren men snön låg fläckvis kvar.

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Marre

Marre

7 februari 2012 09:02

Tja, det vore ju nått, men då man här är så fryslig av sig så skulle jag nog avstå. Och 100 dagar låter galet för mycket, kan det verkligen vara så bra?

Hur är det med dig och har du anpassat dig i kylan nu, burr säger man här och längtar till värmen.

Snart är överkastet klart, virkar så fingrarna ömmar, hi. Jo, vet du om det blir snyggare att virka ihop det i stället för sy? Har testat att virka ihop några rutor o det blev faktiskt snyggt men frågan är om det kommer att hålla ihop bättre som sytt, svårt det där när man inte är så kunnig, hm.

Hoppas dagen blir fin. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Anette

Anette

7 februari 2012 12:20

Visst är det läckert! Gubben min är riktigt sugen. Har sett reportage häruppe på lokalnyheterna om honom.

http://anjson.wordpress.com

 
Ingen bild

Margit Axelsson

7 februari 2012 12:25

Nej jag tror inte jag vill sova ute när det är så här kallt.
Här hos mig är det rena sommarvärmen idag -1 grad bara. Hoppas att det kommer att fortsätta vara sådana här grader i fortsättningen. Men det kan man väl inte hoppas på.
Om min förkylningshosta varit borta så skulle jag ha åkt ner till Hemslöjden här i Uppsala på Slöjdcafé ikväll. Skulle vara skoj att komma ut lite och träffa Slöjdfolk. Kanske har de träffar fler gånger.
Hälsningar
Margit(maxelonia)

 
Miastickar

Miastickar

7 februari 2012 16:46

Hur kan amn komma på iden att sova ute när man har en varm och skön säng hemma inne i värmen! I morse mätte bilen upp -34 som kallast på väg till jobbet och då är det inte nådigt ute!

http://www.miastickar.blogspot.com

 
Ingen bild

Zoo keeper

7 februari 2012 19:46

Näe, jag håller mig inne, så fort det blir minsta lilla kallt. Är ingen snö-älskare och jag tycker ibland att extrem kyla är lite otäckt. Jag läste om killen i tidningen, cool idé ändå! :-))) Skall följa hans blogg nu, tror jag.
De små gubbarna på miblderna är köpta i Tyskland, via nätet, och är sådana där figurer som folk använder till modellbyggen, typ modelljärnvägar och så. Listigt!
1600 pix per person kostade en övernattning hos Pino, och då är man ensamt sällskap i hans kök/matrum i hans Värdshus, tillsammans med han och hans dotter. 5-rätters middag (laxtartalette, jordärtskockesoppa, grönsaksrätter, havsabborre med grönsaker, fruktsallad med vispad vinsås, vin, kaffe och smaskig frukost. Bara energi innput, helt fantastiskt!

 
Eva Hudin

Eva Hudin

8 februari 2012 07:38

Man ska vill inte kalla koftor man stickar för skrällen, men de tar tid. Det kräver helt rätt tålamod, och ibland tryter det och det blir rätta ordet just koftskrälle.
Jag tror visst att man kan sova som allra bäst i tält eller igloo i många minusgrader och med rätt utrustning. Känna kylan men framförallt frisk luft genom näsborrarna är rena njutningen och nästan förutsättningen för en riktigt god natt. Men bädda ner sig utanför husknuten är ju ingen sport :-) Ut i skogen med er!

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Eva Hudin

Eva Hudin

8 februari 2012 08:47

Ojoj, men då ska du förstås vara rädd om dig. Ja, kajorna är visst en ljudlig och sanitär plåga på sina håll. Idag vägrar jag koftan, kollar istället mönster till enkla pulsvärmare. Jag önskar dig en fin dag!

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Tant Marit

Tant Marit

25 februari 2012 23:28

Vet du, det hade jag nog kunnat tänka mig OM jag hade bra grejer så att säga.
Rekordet på inomhustemperaturen i sovrummet är +2,8, så jag gillar när det är svalt...
Dessutom utgår jag ifrån att det är torrare luft där, eller?
Men visst skulle det vara kallt, ingen snack om den saken.

http://tantmarit.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards