pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Bettan är hemma igen!

Av Gun - 23 mars 2012 16:56

Idag har jag hämtat hem Bettan från vinterförvaringen. Hon ser pigg och fräsch ut!



För några veckor sedan fick jag för mig att klippa sönder mitt gamla skinnställ från 1990-talet. Fick en idé om att brodera ett armband på en bit av skinnstället och igår gjorde jag det klart på brodericaféet. Det går ganska lätt att brodera eftersom jag använder skinnål och jag ska absolut göra fler armband eller kanske andra saker av skinnstället.


 


När armbandet var klart började jag med nästa armband av en gammal spets.

Det är bara knäppningen som saknas.


 


Glömde att visa de söta äggmössorna och små muddarna, som mina kurskamrater på tvåändstickningen stickade förra helgen.


  


 
 
Ingen bild

stickgreta

23 mars 2012 17:52

Men har du inte tänkt använda mc-stället? men snyggt blir det.
Underbara äggvärmare. Jag som just börjat på tvåändsstickningskurs! Skulle vilja...

Gun

23 mars 2012 18:44

Det gamla MC-stället är numera inte godkänt ur säkerhetssynpunkt. Jag har två nya mc-ställ som jag använder beroende på väder. Det ena är av skinn = finväder och det andra är av typ goretex = regn.

 
Ingen bild

Elisabeth

23 mars 2012 18:48

Åh, så mycket fint på en gång! Bettan får väl vänta tills de sopat bort gruset?!
Jättebra ide att brodera på skinn, har inte tänkt på lädernål. Skall provas vid tillfälle. Orkade inte komma igår trots att jag viftat på FB.

 
Carina

Carina

23 mars 2012 19:07

Häftigt med skinnbroderi o fint. Du har mycket fyr för dig kwinna =)
hihi men de är bra så får vi andra många roliga fina tips.Trevlig helg!

http://carinasvirkning.blogspot.se

 
Petrine

Petrine

23 mars 2012 19:56

Hei igjen :) Her var det masse spennande. Så tøft broderi ! Misunner deg kreativiteten:)

Eg kan faktisk å strikke litt -tvebandstrikk- eg også og det er artig. Men eg må¨ha tunga rett i munnen når eg strikker det. Det er skikkelig fint med krusmasker. Eg skal ta meg ein tur innom denne sida du anbefaler.

Ellers har eg nettopp vore ute på tur med puddelgutten min, Barnum. Det er full fart og full fres. Det blir det vel med deg og Bettan også ?

Ellers så klarer eg meg fint som bestemor :))) Han er så god så !

stor klem frå lille meg

http://gunknitter.blogspot.com

 
Ingen bild

Alis

23 mars 2012 20:53

Herligt, så er foråret også ankommet til Tumba. Her i Danmarl har vi haft op til 17 grader og strålende sol de sidste dage. Al pil er høstet og jeg ser frem til at stå på gårdspladsen i solskin og sortere pil. Rigtig god forårs weekend. Kram fra DK.

 
Margita

Margita

23 mars 2012 23:17

Tack för att du tyckte om min näversjal garnet heter regnågsgarn och innehåller dessa färger.

http://margitahamid.blogspot.com

 
Eva Hudin

Eva Hudin

24 mars 2012 07:54

Åh, vad hon blänker. Har sett några ute på vägarna, men det ser rätt kallt ut i den råkalla dimman. Så fina saker du gjort. Visst är det roligt att brodera, på små saker som snart blir färdiga. Tvåändsstickning lockar verkligen! Målningen är inte färdig, men jag är nöjd så här långt. Börjar nu fatta det där med lager på lager och vad mycket som kan hända under resans gång. Det är verkligen spännande.
Stegräknare är bra i alla fall om man bestämmer sig för ett visst antal steg/promenad. Det blir som en liten puff i ryggen när man börjar lessna på att gå. Finns det inte vägar däroppa så finns det väl ändå stigar, och woffsen ska väl med. Lunka på, lunka på, vi har långer väg att gå, hopp bästa Pysselfarmor!

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Mmatilda

Mmatilda

24 mars 2012 15:01

Det känns som att ett skinnställ skulle kunna räcka till ganska många armband, det skulle bli fint om du gör dem i samma stil som det första!

http://virkstaden.blogspot.com

 
Garntrollet

Garntrollet

24 mars 2012 15:48

Det är så mycket fint du har/gör! Dina broderier är underbara. Och vad kul med tuschmåleri. Det tycker jag är så vackert i sin enkelhet.
Jag får se om jag kontaktar någon läkare, jag vet inte... jag gillar inte läkarbesök alls... ryser... :-)

Vi hörde att det var många MC's (?) som dammats av förra veckan när vi var vid Älta/Flatensjön. Det var många som susade förbi på Tyresövägen (eller vad det nu är för motorväg som går där).

http://www.garntrollet.se/blog

 
Beijan

Beijan

24 mars 2012 16:33

Ja ha nu är väl premiär turen snart här kan jag tro. Så mysigt om vädret bara är med. Vilka söta ägg luvor du gjort. Ha en underbar lördag kram Beijan

http://www.husetpakulla.blogspot.com

Gun

24 mars 2012 18:54

Houps...nä jag har inte gjort luvorna. Det har mina kurskamrater gjort - javisst är de fina.

 
Hedvig

Hedvig

24 mars 2012 18:08

Åh, kan du inte brodera in hela hjälmen! Hur coolt vore inte det?! :)

http://hedvighandarbetar.blogspot.com

 
Elisabet

Elisabet

25 mars 2012 10:57

Håller med Hedvig! Brodera in hela hjälmen.

Din kommentar på www.textilainslag.wordpress.com är publicerad. Och jag tagit bort anmodan om att skriva in mejladressen när man kommenterar. Tack för tipset.

Det var kul att ses! När man tänker på tidpunkt och plats, så var det ju inte så där jättekonstigt att du råkade vara där.

http://textilainslag.wordpress.com

 
Ingen bild

Hoffmansdesign

25 mars 2012 17:51

Grattis till att Bettan har kommit ut. Det e alltid roligt att få ut motorcykeln. Kul att du ville vara mned i min tävling och lycka till. Kram Hoffmansdesign. Psssst kör försiktigt.

 
Ingen bild

Zoo keeper

25 mars 2012 21:58

Åh, hon är snygg gamla Bettan! Jag önskar jag hade motorcykelkort! Min bror håller på att ta, uppkörning i början av maj, och då hoppas jag att jag får följa med på en tur åtminstone.

Jag, de små sötnosarna är gerbiler, ökenråttor. De är så vansinnigt underhållande! Och goa!

 
kanarin

kanarin

26 mars 2012 10:26

Kul idé, tycker det verkar svårt att sy i skinn, hur är en sådan nål? skär den liksom? fin hon är din Bettan! äggmössorna är bara för gulliga´!

http://femtinio.blogg.se

 
Marre :)

Marre :)

26 mars 2012 13:29

Coolt med skinnbroderi och måste man ha en speciell nål för det, visst ej, he.
Men kan tänka mig att det nog skulle ömma i fingrarna med en vanlig nål.
Blev väldigt fint och tror nog att lilla Bettan blev glad :)
Roliga äggvärmare också, hi

Ha det gott. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ingen bild

Anna Maria Hult

27 mars 2012 07:09

Gamla Bettan ser fin ut.
Gatorna är nog sopade när du kommer hem igen.Så att Bettan kan göra tjänst igen. Trevlig semester i tystnad med snö och stickning.

 
Tant Marit

Tant Marit

28 mars 2012 23:07

Hmmm, konstigt, det spökar nog här!?
FÖRST försökte jag mejla dig, det mejlet kom tillbaka inom ett par minuter.
Sedan försökte jag kommentera här, då slutar sidan att fungera och min text försvinner...
Nu försöker jag en gång till:

Förstahandsvalet är det lila:

http://www.violasgarn.se/visa_produkt.asp?id=2652&t=Zauberball+1872

Andrahandsvalet är petrol:

http://mylys.de/shop/product_info.php?info=p671_Zauberball---Caf--Flair.html

Tredjehandsvalet är mångfärgat:

http://www.garnkorgen.se/product_info.php/products_id/3578

Det spelar EGENTLIGEN inte någon roll, jag älskade dem alla, hehe...
Men måste jag ha ett par nystan svart också?
Vad tror du om det?
3 svarta och 3 färgade, kan det bli något tror du???

Du får gärna improvisera, jag litar på att du löser det, OM de nu har garnet förståss...

Simma lugnt, det ÄR INGEN BRÅDSKA!

Kram.

http://tantmarit.se

 
Misemor

Misemor

29 mars 2012 01:13

Du er virkelig en tusenkunstner du!
Ha ei fin påske.
Klem ToneB

http://misemors-hobbyrom.blogspot.com

 
Anta

Anta

30 mars 2012 19:38

Här uppe har motorcyklarna oxå kommit ut på vägarna. HV-skolan var verkligen en hitt vi hade en underbar dag där, kollade extra mycket inne på stickkursen de höll på med hälar mycket inspirerande. Ha en härlig helg och kör försiktigt.

http://antasstickningochhundar.blogspot.com

 
Nett

Nett

31 mars 2012 08:07

Det gick inte att komma åt kommentarer på er tankekedja så det får bli ett här istället ;) Jag gillar sådana träffar där man kommer på tillsammans med sina tankar om hur man skall gå vidare. dessvärre finns det inga sådana grupper här i Borås (vad jag vet om) har hört mig för överallt. Hoppas att du får en fin Lördag!

http://www.enkoppkaffe.se

 
pixi

pixi

4 april 2012 09:13

Åhhh Så fin gamla Bettan är.. Jättebra återvinning, mycket passande armband, bara ge dej på efter fler delar, hehe..
TACK för din fina kommentar..Jo "Jag reser mej igen " som Thorsten Flinck sjunger... frågan är bara när lr om o om igen kanske..hehe Kör säkert där ute sen när det e dax!kraaaaaaam =)

http://www.meandpixi.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards