pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Tankesmedja?

Av Gun - 30 mars 2012 18:40

På den här bilden ser det ut som om det är en tankesmedja vi deltar i och smider kloka formuleringar, vrider och vänder på ord.


 

I och för sig är det en tankesmedja, men det vi vrider och vänder på är siffror, maskantal och olika beräkningar. Inte var det lätt precis att anstränga huvudet efter en hel dags arbete.


Det var Maria som igår på ett utomordentligt sätt ledde oss under 2,5 timme igenom den svåra konsten i hur man räknar ut alla mått som behövs för att sticka en tröja uppifrån och ner efter våra egna mått. Kursen hölls i Lerkrogen i Älvsjö. Nej det är ingen krog utan en hembygdsgård så fin.

 
 
Beijan

Beijan

30 mars 2012 19:12

Ni ser ut att ha roligt i alla fall o man kan behöva lite tanke verksamhet i bland. Ha en härlig kväll kram Beijan

http://www.husetpakulla.blogspot.com

 
Ingen bild

Stickgreta

30 mars 2012 20:02

tankeväckande och praktiskt.

 
Miastickar

Miastickar

30 mars 2012 21:10

Tror inte jag klarat den tankeverksamheten efer två arbetsdagar, mitt huvid äär slut!

http://www.miastickar.blogspot.com

 
carina

carina

31 mars 2012 08:34

Hej!
jag förstår precis ni gjorde, ett fantastiskt sätt att sticka koftor på.
Och att samlas ett gäng är bara så kul.

http://sinneskattenspyssel.blogspot.com

 
Eva Hudin

Eva Hudin

31 mars 2012 10:32

Nu kan jag kommentera, tidgare i morse fungerade det inte alls varför jag skickade dig ett mail.

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Marre

Marre

31 mars 2012 13:55

Tackar vännen för gratulationen. Här måste man då var snitsig som sällan följer ett mönster utan får till tröjor på känn, he. Nu börjar man sakna stickningen då man ju virkat en längre tid.

Önskar dig lycka till på denna kurs och hoppas att du får det trevligt o skoj. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Ulrika

Ulrika

1 april 2012 12:22

Tankesmedjor är roliga, särskilt när det gäller dylika saker. Och nyttig kurs för sticksugna. Jag kämpar på med mina sockar, något annat lär det inte bli. Det får inte bli för komplicerat för mig har jag märkt. Jag stannar på min nivå och njuter av andras alster istället.

Kram

http://ulrikasyr.blogspot.com

 
Elsa

Elsa

1 april 2012 13:00

Ser hur mysigt ut som hellst! Trevlig söndag !
Kram/Elsa

http://elsaspysselrum.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards