pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Attans! och så en Glad Påsk!

Av Gun - 5 april 2012 13:23

Attans! Nu gick det som det gick när jag inte planerade och packade i god tid innan resan norrut! Det rosa garnet räcker inte! Jag brukar börja med att skriva lista över vad jag ska ha med mig, lägga fram sakerna på gästrumssoffan och sedan är det bara att packa. Visst verkar det ordentligt och bra? I år blev det inte alls så och jag kan inte skylla på någon annan än mig själv, tyvärr. Docktröjan var planerad att vara klar nu. Jag testade med att sticka resten av ”kroppen” i det här garnet, men det blev fult så jag repade upp. Nu får tröjan vänta tills jag kommer hem.


 

Spetsprovlappen och bården som ska sys fast på provlappens kant med särskilda stygn är klar. Därmed står jag i startgropen inför nästa kurstillfälle i den estniska spetsstickningskursen. Bilden visas med särskild hälsning till Annica B som har varit klar med detta för läääääääääänge sedan.


 

Nu är det stickningen inför sista kurstillfället i tvåändsstickningskursen som gäller. Sedan kanske jag tar fram symaskinen och syr litet dockkläder för farmor har fått ”bassning” av barnbarnen. Den ena tyckte det var illa på julafton (trots ungefär sådär 37 julklappar) att inte ett endaste paket innehöll dockkläder! De små liven är verkligen en källa till glädje!


Dess emellan ränner jag som en skållad råtta upp och ner på vägen och i skoterspåren. Anledningen är att det är stegräkningstävling på jobbet och IT-laget verkar ligga bra till. Jag är äldst på enheten så det gäller att visa att än är tanten inte döfärdig! Men huvvaligen vad man får ligga i – förstår inte hur jag ska hinna jobba sedan.


Om du vill titta på några bilder häruppifrån norr så lägger jag in allteftersom på min ena fotoblogg

365 + en bild 2012


Det är en fotoutmaning med givna temaord som vi, ca 100 deltagare tror jag var anmälda, lägger in allteftersom vi vill. Ett ord om dagen eller flera på en gång - huvudsaken att det 31 december är klart.

Jag var med i fjol och var en av 18 (över 100 deltagare) som grejade utmaningen.


Så önskas en förträfflig påskhelg och ta det lugnt på vägar och kvastar!


 

 
 
med nål och tråd

med nål och tråd

5 april 2012 15:13

Ruskigt så fin din spetsstickning blir. Promenera är bra för flåset så kämpa på bara, heja heja!! Nu ska jag in på fotobloggen och kolla mer på dina trakter.

ps. pelargonutställningen var fin, och oj så mycket fina sticklingar man kunde köpa, jag kom hem med 4 stycken (tre vilda och 1 "tam") och bra skötselråd.

http://mednalochtrad.blogspot.com

 
Anette

Anette

5 april 2012 16:32

Heja Farmor! Spring lugnt och glad påsk på er däruppe :-)

http://anjson.wordpress.com

 
Mona

Mona

5 april 2012 16:44

Det är mycket du ska hinna, både ute och inne! Du måste hinna hämta andan också när det är helg!

Glad Påsk

http://hagstaskola.blogspot.com

 
Ingen bild

Elisabeth

5 april 2012 17:49

Så kan det gå! En Glad Påsk till dig också!

 
Eva Hudin

Eva Hudin

5 april 2012 18:49

Attans Göta Petter, så retfullt med lilltröjan. Spetsprovet är ruskigt ljuvligt, må jag säga. Bästa Helgen önskas!

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Mmatilda

Mmatilda

5 april 2012 21:01

Den estniska spetsprovlappen var väldigt vacker! När du inte kan sticka kanske du måste utnyttja tiden och fota till den där utmaningen?
Ha en fin påskhelg!

http://virkstaden.blogspot.com

 
Ingen bild

Zoo keeper

5 april 2012 22:54

Åh, så retligt med garnet! :-)))) Glad Påsk och god stickning önskar jag dig! Har städat som en galning, så nu kan helgen vigas åt stickning! Åsa Larssons 4:e bok, Offer åt Molok är super, läs den!

 
myzan

myzan

5 april 2012 22:58

påskpuzzar

http://myzpyzzel.blogspot.com

 
Marre

Marre

6 april 2012 04:13

Tack vännen och detsamma till dig en

Glad Påsk :)

Vacker spetsstickning ;)

Bamsekramizar

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Miastickar

Miastickar

6 april 2012 09:05

Det är så retiligt när man glömmer nåt ur enstickning oc inte kan fortsätta. Förra sommaren när jag åkte till dottern, 14 timmar med tåg hade jag en sjal på rundsticka, perfekt tågstickning, och när jag skulle fara fanns den inte. Den visade sig sen ligga kvar på jobbet! Det där estniska stickandet verkar bli jättefint! Ha en trevlig påsk däruppe!

http://www.miastickar.blogspot.com

 
Norrstickan

Norrstickan

6 april 2012 09:54

Attans med garnet när man vill göra klart! Glad Påsk!

http://norrstickan.bloggo.nu

 
Beijan

Beijan

6 april 2012 19:49

Önskar dig en riktigt Glad Påsk med massor av god mat o mycket mys kram Beijan

http://www.husetpakulla.blogspot.com

 
Eva Hudin

Eva Hudin

7 april 2012 07:59

Jag har en passion för kattrumpor. Marian Keyes skrev I en oväntad semester om en dam som snörpte på munnen sån den såg ut som stjärten på en katt. Som jag skrattade. Jag försökte själv framför spegeln men jag är alldeles för stor i käften!

Blir man en sylfid av en stegräknare får jag nog genast...

Öppen eld, björkvedssprak, sotsvart kaffepanna och kanske torkat renkött och kaffeost - vilken lyxsemester. Verkligen något att avundas. Men hur blir det då med natten under bar himmel :-)

Ögat är nu svullet och går i blått och svart, riktigt tjusig makeup. Vågar snart inte visa mig ute! Snart kommer grannarna smygande utanför. "Jag har då aldrig sett någon karl" tisslar och tasslar dom.

När jag funnit min egen personliga form kattens framsida ska du vara den första som får se det.

Kan man bli en sylfid av en stegräknare ska jag genast...

Må väl!

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Pennelina

Pennelina

7 april 2012 22:03

Glad påsk :-D

Kramar <3<3<3<3

http://pennelina.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

8 april 2012 11:40

Så mycket fint du fått ihop. Spetsstickningskursen får jag nog sätta upp på min önskelista.
Heja heja med stegräknaren.
Glad påsk

http://stickresan.blogspot.com

 
Lilli

Lilli

9 april 2012 15:42

Docktröja blir jättesöt i de färgerna! Och spetsprovlappen ser superläcker ut; som fluffig grädde :) Ha en bra avslutning på helgen, oavsett väder!

http://www.emlina.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards