pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Mest trädgårdsarbete, litet handarbete och så glasblåsning

Av Gun - 27 maj 2012 11:45


Handarbetet ligger litet nere nu. Trädgården behöver få litet kärlek så att inte ogräset helt tar över!


Anemonerna blommar och den orientaliska vallmon är på gång. Kornvallmon visar sina vackra skira blommor!

      
På vårt ena Cox Orange äppelträd har en god vän ympat Ingrid Marie.
Spännande att se vad det bliva av detta!

 

Ett armband har jag broderat och även stickat ett par sockor till barnbarnet Elsa.
Det är bäst att fortsätta att sticka på sockhögen till barnbarnen!

   


Förra året följde jag jämna - så där 30 ungefär   
En av presenterna var glasblåsning. Oj oj så varmt om öronen det var! Tur att vännerna hade med sig sval champagne att svalka öronen med!

Vi får väl se om jag vågar visa gjejerna jag gjorde dvs det var inte lätt att få till en glaskula, ett glas, en skål och så en liten gräddkanna. Tack för att jag fick testa detta hos Skeppsta hytta. Rekommenderas varmt   som present!


       

 
 
sunna

sunna

27 maj 2012 14:29

wow så mycket roligt du hittar på, min tröst i trädgårdsarbetet är att när jag är klar får jag sitta i solstolen och sticka en stund, ha det gott

http://sunnasblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Elisabeth

27 maj 2012 16:46

Oj, så mycket fint på en gång! Härliga blombilder, jättefint armband och en ny okänd glasblåsare! Tack!

 
Ingen bild

Zoo keeper

27 maj 2012 21:05

Schysst vallmo! Finaste färgen (från en som gillar rött!). Vad roligt att blåsa glas! Var det trögt? Det ser liksom trögt ut när proffsen blåser. Hoppas vi får se vad gjorde! :-)))
Ja du, tänker ofta på alla dessa pengar som skall in till skolan... Av solidariska skäl så försöker jag att streta emot när det är insamlingar av större summor, det är inte ok när barn kan hamna i kläm. Svensk skola skall vara gratis, men bara budget-gympakläder är 300-400 kr per år och barn. Och om man nu kör andra sporter på fritiden, som inte behöver typ gympkläder, är det en extra skolaavgift. Finns en del att säga om detta! :-)))

 
Eva Hudin

Eva Hudin

28 maj 2012 06:17

Jo då, förkylningen finns där, men vill inte bryta ut, lätt feber, mycket sova.
Vi förändras över tid, vissa mer andra mindre. Några skulle jag nog inte känna igen och min Morgan, Morgan, Morgan har säkert världens ölkagge och väger ett ton. Och själv var man vacker, nu är man ett russin - eller så är man ännu vackrare, eller var man kanske den fula ankungen.
Vad kul att testa glasblåsning, det är ju verkligen ett hantverk för sig med material och tekniker.

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Karina

Karina

28 maj 2012 07:07

Så häftigt att få prova på glasblåsning, hoppas du bestämmer dig för att visa vad du gjorde. Våren har äntligen kommit hit på allvar och gräset är riktigt grönt och växer som....ja, ogräs :) Än är det ett tag kvar innan blomningen kommer igång och en hel del av mina växter har dött i vinter så det blir att ersätta med nya.

Ha en bra måndag
Kram Karina

http://himmeloch.blogspot.com

 
Anette

Anette

28 maj 2012 08:03

Så spännande att prova glasblåsning! Det ser ut som hokuspokus när de gör saker - glasblåsarna. Vill såklart se det du gjorde!

http://anjson.wordpress.com

 
Mmatilda

Mmatilda

28 maj 2012 15:20

Så häftigt att få blåsa glas!

http://virkstaden.blogspot.com

 
maidi

maidi

28 maj 2012 18:00

Nog är du en Pysselfarmor alltid.. Sockar till barnbarnen behövs alltid. Vad roligt att få testa glasblåsning..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Blenda

Blenda

28 maj 2012 21:04

Jag tycker att trädgård verkligen är ett hantverk! Dock ett hantverk jag inte behärskar så bra, eller inte alls kan man säga. (Här är det "bara de starkaste överlever" - i regel alltså bara ogräset. Tricket är att INTE se ogräset som ogräs... ;-D)

Vilken rolig present, glasblåsning! Ser spännande ut, klart vi vill se dina alster!!!

Ha det gott/Blenda

http://www.blendasbetraktelser.blogspot.com

 
Rantamor

Rantamor

28 maj 2012 22:15

Men har du en till blogg, hur hinner du egentligen med allt du håller på med, du måste ha någon superegenskap....
och allt provar du på...ja nästan iallafall.
Och nu vill jag verkligen se resultatet av ditt blåsande...

Tjingelingen..

http://rantamor.blogspot.com

 
Rantamor

Rantamor

28 maj 2012 22:17

Glömde en sak...har du trädgård också !!!???

http://rantamor.blogspot.com

 
maidi

maidi

28 maj 2012 23:03

Hej igen..
Du hade rätt. Vi har googlat på Ramslök nu och det måste det vara..

Kramen

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Garntrollet

Garntrollet

29 maj 2012 12:48

Vilken spännande födelsedagspresent, vad roligt! Klart du ska visa vad du gjorde! Ja, man får verkligen vara avundsjuk på alla som har trädgårdar nu, det är så vackert ute :-) Jättefint armband (fin färgkombination) och snygga strumpor!

http://www.garntrollet.se/blog

 
Eva Hudin

Eva Hudin

30 maj 2012 07:02

Inget att ångra, man gjorde det man ansåg var det bästa då. Man kan ju liksom inte tänka hundra år framåt när man gör sina val, i alla fall inte i alla val. Ja, det var ju så det var, att man ville ut och jobba och tjäna egna pengar, stå på egna ben.
Mika är en raritet, svår att få tag, för att inte säga omöjligt.
Yngve Stoor, var det inte han hulahula-mannen som började och avslutade programmen med haleloa eller något sådant, på hawaiiska.
Nu behöver man inte vattna i trädgården, det sköter vädergudarna!

http://eva-hudin.blogspot.com

 
dessi9

dessi9

23 juni 2012 20:27

Underbar present och som vanligt gör din blogg med fina foton och handarbete från hjärtat, mig både glad och inspirerad.

http://www.dessi9.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards