pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 21 augusti 2012

Karin Holmbergs nya broderibok "Små och stora broderier"

Av Gun - 21 augusti 2012 20:05

På torsdag, 23 augusti, är det bokrelease för Karin Holmbergs nya broderibok ”Små och stora broderier."  

 

I förordet skriver Karin: ”Förhoppningsvis kan alla hitta något här, både den vana brodösen som vill ha mera inspiration och den som inte sytt sedan syslöjden i skolan. Tanken är att det ska vara lätt att komma igång och att man kan välja om man vill göra stora eller små broderier.”

Detta instämmer jag helt i! I den här boken finns det något för alla och massor med inspiration.

Boken innehåller många beskrivningar på både små och stora arbeten och det finns 25-talet mönstersidor som du kan rita av. Genom att mönstren är ”enkla skisser” får man idéer till att själv rita mönster. Karin påvisar hur enkelt det kan vara.

En kollega fick titta i boken och hennes reaktion var att det syns ju precis hur man gör de olika stygnen. Du får också råd och dåd om garner, tyger och skötsel av det du skapar.


Beskrivning och mönster till den här dynan och dockorna finns i boken.

 

Nu har jag blivit inspirerad av örhängena ”Rut” i boken! Här ska broderas några specialare.

Klicka här så kommer du till Karins blogg

Boken ges ut av Natur & Kultur

 
 
Petrine

Petrine

21 augusti 2012 20:25

Hei, sikkert ei flott bok :) Vi har forandra bloggadressa vår til denne:

http://petrineogbarnum.blogspot.no/

helsing frå Petrine og Barnum

http://petrineogbarnum.blogspot.com

 
Mona

Mona

21 augusti 2012 21:32

Verkar vara en intressant bok, även om jag inte är så förtjust i att brodera. Men kanske skulle bli om jag hade den boken...

http://hagstaskola.blogspot.com

 
Anette

Anette

22 augusti 2012 07:12

Ser spännande ut! Hoppas att den kommer till biblioteket så man får bläddra lite. I går var det riktig höstkänsla här. Burr. Men idag verkar det bli en fin sensommardag igen. Ha det bra!

http://anjson.wordpress.com

 
Elisabet

Elisabet

22 augusti 2012 07:28

Ska hålla utkik efter boken! Tack för tipset om de nya frimärkena, använde mitt sista häromdagen och ska köpa nya nästa gång jag åker till affärn. Kommer inte heller på torsdag, har varit i Sthlm två dagar nu på vävsymposium på Nordiska. Förhoppningsvis ses vi senare i höst!

http://textilainslag.wordpress.com

 
Ingen bild

stickgreta

22 augusti 2012 07:56

Och du har redan hunnit se den! Det är ju bara ett måste.
Hann aldrig med på Alsta. Jag är ju uppväxt alldeles i närheten av Alsta, närmare bestämt i Nysätra, men då såg det inte ut så. Kul att det blivit så bra där.

 
Tomtan

Tomtan

22 augusti 2012 18:44

Låter som en trevlig bok.

http://www.entomtastankar.wordpress.com

 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

23 augusti 2012 09:42

Ja, ser ut att var en fin bok, synd bara här att man inte har den tålamod som krävs med broderi och samma med att sy. Gillar bättre stickning och virkning :O) Men inte behöver du vara avis vännen min, du har ju söta Nelly,som ofta hälsar på :)

Ja,nu har den stora dagen här landat och lyckan är obeskrivligt stor, fast visst gnager orokänslan för hur lillen här ska reagera, men det går nog bra, om inte nu, så senare förhoppningsvis. Och självklart kommer bilder i massor att snart läggas ut på bloggen vår :D

Kramar / Marre

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Karina

Karina

23 augusti 2012 19:44

Den där boken verkar ju himla intressant, nu är det länge sedan jag broderade så jag kanske borde testa lite igen.

När det gäller tystnad så nej, vår by är inte tyst med ca. 300 invånare varav en betydande del äger och använder traktorer, bilar, mopeder, gräsklippar och annat med motor. Vill man höra tystnaden får man gå ut kl. 4 på morgonen och det har jag ingen lust med :)

Ha det gott
kram Karina

http://himmeloch.blogspot.com

 
Emilia

Emilia

23 augusti 2012 21:01

Åh *vill ha* ;)

http://emiliawadenstenproject.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards