pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Bokreleasefest och kursstart HV

Av Gun - 24 augusti 2012 22:34

Igår efter jobbet gick jag på bokreleasefest av Karin Holmbergs nya bok ”Små och stora broderier”.


Jag hade fått ett recensionsexemplar av boken, men jag förstod innan jag bläddrade i den att den är bra. Jag har gått ett par kurser för Karin och hon kan verkligen inspirera en att ta ut broderisvängarna mer än vad man tänkt sig. Det gör hon på ett så lugnt och ödmjukt sätt så man känner att visst 17 vågar jag göra si och så. Senaste kursen med henne var Järvsösöm i Järvsö
läs mer HÄR och HÄR


Frida Arnqvist Engström till höger om Karin (i grön klänning), med bloggen Kurbits, ställde också några frågor till Karin.

  

Jag var också på Karins första bokrelease – läs här

Och nu har jag packat klart till första helgens stickande i kursen Stickning grund hos Handarbetets Vänner på Djurgården. Det handlar inte om att lära sig aviga och räta maskor utan att man under sju veckoslut, dvs 80 timmar, provstickar olika sticktekniker i olika material. Stickhistoria, materiallära, enkel mönsterkonstruktion, montering och att få prova på tvåändsstickning ingår.  Tvåändsstickningen får jag väl kanske stå över eftersom jag förra läsåret gick den kursen för Karin Kahnlund.

Det är så att man inte kan börja Stickning forts 1 direkt utan måste börja med grunden. Jag vet också att jag kommer att lära mig sanslöst mycket på den här kursen. Det ska bli så skojigt att ha Sanna som kursledare.

 
 
kanarin

kanarin

25 augusti 2012 00:54

imorrn bär det äntligen av till Liljevalchs. Hur hittar jag ditt löv? det vill jag inte missa.

http://femtinio.blogg.se

 
Anette

Anette

25 augusti 2012 08:08

Ha en trevlig helg!

http://anjson.wordpress.com

 
Elisabet

Elisabet

25 augusti 2012 09:07

Lyckliga du som bor i Stockholmsområdet och lätt kan ta del av allt som händer!

http://textilainslag.wordpress.com

 
Karina

Karina

25 augusti 2012 13:02

Såna här gånger önskar jag att jag bodde liiite mer centralt ;)

Ha en trevlig helg och berätta sen om resultatet. Kram

http://himmeloch.blogspot.com

 
Stick-Kine

Stick-Kine

25 augusti 2012 17:34

Så gärna jag hade velat gå den kursen! Ser fram emot alla inlägg på din blogg om den och vad du lärt dig!

http://www.stickankine.blogspot.com

 
Ingen bild

stickgreta

25 augusti 2012 18:48

kul att du var med på bokreleaset. Har beställt boken och ser fram emot den.
Lycka till på kursen och ha det bäst

 
Marie

Marie

26 augusti 2012 09:27

Kul att ses! Lycka till med stickkursen och ha så trevligt i Grisslehamn. Har nu anmält mig till kursen Folkligt broderi med Carina hos hemslöjden i november.

http://enochannanmaska.wordpress.com

 
Marre med flock

Marre med flock

26 augusti 2012 20:03

Ser att helgen varit spännande, härligt! Här är man mer ute än inne och hinner knappt sitta vid datorn, bäst och passa på när gosnosen suzzar, he.

Lite nya bilder på sötnosen om du vill se. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

 
Cici

Cici

26 augusti 2012 23:35

Oj vad jag känner mig bortkommen i detta sammanhang, men det är roligt att läsa om allt du gör och lär.

Stort grattis till fotovinsterna. Det var du verkligen värd.

http://cicilina.blogspot.se

 
carina

carina

27 augusti 2012 07:01

Tack för att du såg att det behövs en länk till mig, så man kan vara med i tävlingen.
Nu har jag skrivit in det i inlägget.
Carina

http://sinneskatten.blogspot.com

 
Eva Hudin

Eva Hudin

27 augusti 2012 07:39

Vad gäller Mika hade Lanefeltskan hade blivit imponerad. Men nu skiner solen igen och det är bara att ge sig ut, men jag önskar jag kunde lämna lungorna hemma för dom är just nu inte roliga att dras med :-)

Jag lyssnar och läser mycket, men jag lever också ett sådant liv att jag kan göra det.

Da Capon ska repas upp och bli något annat, måste komma på något som motiverar mycket.

Man kanske kan göra något fint av sådana där provlappshögar! Och broderiboken ska jag absolut beställa.

Inga fröer har kommit flygande ännu!

http://eva-hudin.blogspot.com

 
kanarin

kanarin

27 augusti 2012 08:40

lagen om alltings jävlighet...vi har haft datorkrångel och jag kom inte ut på nätet och kunde inte se att du svarat, typiskt! Jag hittade ditt löv ändå :) Vad jag letade! men skam den som ger sig. Vad fint det var! Elegant. Jag var lite mallig faktiskt när jag kände ett av löven ;)

http://femtinio.blogg.se

 
Eva Hudin

Eva Hudin

27 augusti 2012 13:09

Allra bästa Pysselfarmor Gun, idag först låg de i lådan, trodde nog att de fösvunnit alldeles, men de har tagit en extra tur för på baksidan av kuvertet finns en poststämpel från Laholm daterad 20012-08-24. Kanske har "prasslet" av frön väckt misstankar och kanske har kuvertet gått igenom någon slags kontroll. Hur som helst, TUSEN TACK! Jag tror banne mig att jag ska samla på min egna frön också i alla fall av Praktmalvan. Lev väl du också!
Kram

http://eva-hudin.blogspot.com

 
elaknit

elaknit

27 augusti 2012 17:22

Hej du!
Ja det där med tålamodet vet jag just inte... kanske handlar det mer om pliktrogenhet... eller skuldkänslor över att slänga ut en massa pengar på garn som sedan aldrig blir något eller så... Och den har ju tagit extremt lång tid att slutföra, faktiskt det "längsta" jag stickat tror jag!
Klädet har löst sig, snälla Tålamodspåsen har erbjudit sig att skänka mig det jag behöver, helt fantastiskt!

http://www.elaknit.blogspot.se

 
Tomtan

Tomtan

27 augusti 2012 18:28

Satsar på keramik denna höst =)

http://www.entomtastankar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards