pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Godaste kolorna hos Pärlans konfektyr på Söder och utlottning av deras bok

Av Gun - 7 november 2012 19:04

Igår var jag på bokrelease hos Pärlans konfektyr och åt mig halvt fördärvad på de godaste kolorna jag hittills smakat! De var så där lagomt mjuksega och i många olika smaker bl.a saffran, stjärnanis, choklad, havssalt, kryddad lingon - mmm säger jag bara. Bubbel fick vi också, men det överträffade inte kolorna!

   

Det här är pärlorna som tillverkar godbitarna och författarinnorna av den underbara "kokboken". Det finns också kakrecept i den, tips om jazzmusik och instruktioner om hur man gör olika 40-talsfrisyrer.


Har du lust att pröva lyckan och försöka vinna Pärlans bok med recept på olika kolor och kakor? Det finns också tydliga instruktioner i den hur man kokar kola. Tänk att vara så givmild med sina recept!

1 kommentar ger 1 lott

1 kommentar + länkning på blogg ger 2 lotter

Dragning sker 25 november.

 


 
 
Mmatilda

Mmatilda

7 november 2012 20:31

Dom kolorna skulle man gärna vilja smaka! Och vilka snygga donnor som har hittat på denna goda idé, som från en gammal film. Jag vill gärna ha en lott!

http://virkstaden.blogspot.se

 
Beijan

Beijan

7 november 2012 21:49

Jisses här hade jag nog ätit ihjäl mig älskar hemma kola det finns inget bättre. Härliga frissor dom har. Önskar dig en härlig morgondag kram Beijan o jag glömde ju 2 lotter tackar

http://www.husetpakulla.blogspot.com

 
Ingen bild

Stickgreta

7 november 2012 22:09

Underbara tanke. Ser fantastiskt ut. Jag vill, jag vill...

 
Ingen bild

Sonja i Norr

7 november 2012 22:43

Åååå, Pärlans kolor är ju bara sååå goda!
Flickorna i butiken är himla läckra i sin tidsenliga "outfit".
Klart jag länkar och gillar Pärlans, vill ju jättegärna vinna boken ;)

Gun

7 november 2012 23:06

Kan du vara snäll och lämna länk till din blogg - vill gärna se att du har länkat för att du ska få två lotter.

 
Ingen bild

Loulou

7 november 2012 23:06

Ooo, dom kolorna ser verkligen delikata ut!
Om jag skulle ha turen att vinna boken, så skulle min dotter som är konditor få göra dom åt mig, så kunde vi snaska tillsammans:-)

 
Ingen bild

Zoo keeper

7 november 2012 23:16

Åh, de är såååå goda de där kolorna! En vän skickade en kartong till mig i början av året, och de var så goda... Kände nästan att det var jobbigt att man fått smak för dem, man ville ha mera! Och dessutom är de tuffa, bruttorna, i sina kläder och frisyrer! Coolt!

Din blogg är jättefin! Och det är väl bra att man inte skriver när man är i affekt! ;-) Men om jag inte skrev när jag är sur eller arg, då fick jag aldrig skriva... Typ alltid lite irriterad över något... :-)
Må väl! Jag bloggar muddarna såklart när de är klara! :-)))

 
Ylva

Ylva

8 november 2012 05:34

Det där lät som en bok i min smak , dansar ju lindyhop också så att få reda på hur man fixar frisyrer lät ju inte ett fel heller

http://Fastamaskor.blogspot.com

 
friskyfrog

friskyfrog

8 november 2012 06:42

Åååå jag vill, vill! Jag håller tummarna hårt, hårt för vad vore livet utan sötsaker. =)

http://friskyfrogmade.blogspot.se

 
Eva H

Eva H

8 november 2012 08:03

Mumselimumsmumsmums! Men nu ska jag försöka dra ner på det supergoda, hur Det Nu Ska Gå? Champagnen skulle jag också ha hoppat över till fördel för det DÄR ANDRA!

http://www.eva-hudin.blogspot.se

 
Maria

Maria

8 november 2012 08:43

Så gott det ser ut, måste dit...och vill ju gärna vinna boken:-)
Bilderna från Tyresta var super.
Varm kram!

http://mariasgarnhandelser.blogspot.com

 
Maria

Maria

8 november 2012 08:55

och nu var tjejerna på tv...samtidigt som jag käser ditt inlägg...läskigt sammanträffande...

http://mariasgarnhandelser.blogspot.com

 
Anette

Anette

8 november 2012 09:19

Åååh, vilka kolor! Vilka Pärlor! Vilket häftigt koncept! Jag bodde inneboende hos min bonusmormor/morfar i en fantastisk lägenhet på Nytorget i början av sjuttiotalet när familjen flyttade från Örebro till Stockholm. Skulle gärna ha 39 lotter (brukar ju sällan ha tur) men jag får väl nöja mig med två och hålla alla tummar! Den här boken vill jag verkligen vinna!

http://anjson.wordpress.com

 
Ingen bild

myzpyz

8 november 2012 10:06

åhhh så mumsigt, få se om man kan pallra sig dit :)
vilka underbara bilder från Tyresta!
kraMyz

 
Nett

Nett

8 november 2012 11:15

Mumma då, vilken lyx att få smaka på allt det där :)

http://www.enkoppkaffe.se

 
Ingen bild

Britt

8 november 2012 12:10

Mums! Tack för tipset, skall till Stockholm och Söder nästa vecka.
Letar efter mysiga ställen på Söder.
Hit måste jag gå.

 
Tantstickan

Tantstickan

8 november 2012 13:37

Vilket "godis"....... både för ögon och gom.
Jag vill vara med i dragningen :))

(Länkat och klart)

http://tantstickan.wordpress.com

 
Ingen bild

Sonja i Norr

8 november 2012 16:29

Ooops, var lite slarvig med att läsa förhållningsreglerna :)
Jag har ingen egen blogg men jag gillar din helskarpt. Lycka till alla ni som tävlar!

Gun

8 november 2012 18:42

Halloj du deltar ju med en lott!

Du skrev att du skulle länka och så hittade jag ingen blogg därav min fråga, men en lott har du!

 
Ingen bild

kathas kortmakeri

8 november 2012 20:52

Det låter verkligen som super goda kola och vilka smaker!!!
Ha de gott!
Kram Katha

 
Ingen bild

kathas kortmakeri

8 november 2012 20:53

Glömde ju. Klart jag vill vara med och hoppas på yur.
Katha

 
christine

christine

8 november 2012 22:16

ÅHHH jag är med o tävlar.. jag tycker ju om kok/bakböcker..så nu hoppas jag på tur!!Länkar gör jag.

http://www.nattugglansgarnpasar.blogspot.com

 
Tina

Tina

9 november 2012 19:01

Åh jag chansar o tar två lotter!! Mmmmmm va gott!

http://tinasgarner.blogspot.se

 
Gunilla

Gunilla

10 november 2012 13:45

Hej pysselfarmor! Hoppas detta kommer med nu,har skrivit förut men puts väck! Är själv farmor/mormor o älskar att göra pulsvärmare.Är så sugen på nåt nytt mönster bara...ska kolla hos dej.VILL gärna vara med o tävla också,tar två lotter tack! Gunilla

http://gunillasljusglimtar.blogspot.com

 
Ingen bild

Caroline

10 november 2012 19:00

Tar gärna en lott!
Älskar sötsaker :)
// Caroline
vitabergenserik@hotmail.com

 
miastickar

miastickar

10 november 2012 19:09

Tur jag inte var där ska snart till tandläkaren! Men sen...... visst vill jag prova lyckan, har länkat från min blogg också!

http://www.miastickar.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

10 november 2012 20:37

Jag tror bubbel var bäst...eller i alla fall roligast;)
Fina damer är!
Så kreativ du är, vad mycket fint du har gjort!!
Kram

http://kristiinamedtre.blogspot.com

 
Elisabet

Elisabet

11 november 2012 09:50

Tjärfläcksjuka - tack! Och så vill jag ha en lott...

http://textilainslag.wordpress.com

 
Elsy

Elsy

11 november 2012 11:52

Vilken härlig fest. Vad du hinner med mycket

http://elsysstickdesign.blogspot.com

 
Ingen bild

Antonija Hoffmansdesign

15 november 2012 15:24

Hej jag skulle gärna vilja vara med och tävla. Så 2 lotter och så länkar jag från min sida.
Kram Hoffmansdesign

 
Ingen bild

Helena i Uppsala

15 november 2012 18:12

Hoppas på vinst på en lott!

 
Ingen bild

Margaretha G

19 november 2012 21:54

Hej! Jag vill också gärna vara med i utlottningen

 
Ingen bild

Maria K.

24 november 2012 22:05

Klart jag vill va med! Har ingen blogg så jag tar en lott och håller tummarna,
Maria K.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards