pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Adventsstickningen - basker, mössa, tålamodspåse, julstrumpa eller ??

Av Gun - 16 december 2012 21:32

Stickar vidare på ledtrådarna hos Jul med Tålamodspåsen och nu lutar det åt att det blir en julstrumpa. Först trodde jag det var en basker, men besinnade mig efter någon dag att det kan det ju inte vara eftersom vi skulle sticka många dagar. Därefter har min gissning varit en påse t.ex för att ha stickningen i. Men idag släpptes ledtråden som kullkastade den gissningen också! Häl??! Hmmm,,,ska det bli julstrumpa eller strumppåse?


Hur som, nu är jag ikapp efter helgens avvaro av stickning eftersom vi har haft barnbarnen hos oss under helgen och de håller farmor igång med andra göromål!


Nu är jag beredd för nästa ledtråd! 


 

 
 
Ingen bild

EvaL8

16 december 2012 22:02

Snyggt jobbat! Snart klart!

 
ingunn

ingunn

16 december 2012 23:10

Så spennende prosjekt! Takk for fine kommentarer hos meg!

Ha ei fortsatt fin førjulstid!

Klem fra Ingunn

http://bundingen.blogspot.com

 
Eva Hudin

Eva Hudin

17 december 2012 08:29

Ja, den där hälen kan man väl inte missta sig på. Ett så vackert skaft skull man ju kunna sticka även till vanliga strumpor. Och barnbarnen har verkligen världens bästa Pysselfarmor - vilka härliga dockkläder!

http://eva-hudin.blogspot.se

 
lopplisa

lopplisa

17 december 2012 13:04

Då så! Klart som korvspat!! Finjulstrumpa, helt enkelt!! Den ser ut att kunna rymma en hel del godsaker, ja, om den nu inte ska tovas förstås!

http://lopplisa.wordpress.com

 
A

A

17 december 2012 14:39

Japp, julstrumpa, om hon inte är väldigt klurig och det blir nåt helt annat. Jaha, har du börjat packa långkalsongerna än då??

http://anjson.wordpress.com

 
maidi

maidi

17 december 2012 20:24

Ojoj, vad du håller på med mycket roligt..
Fint ser det ut att bli i alla fall..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Annette

Annette

17 december 2012 20:39

hmm, en julstrumpa skulle jag tro

http://pysselknap-lobben.blogspot.se

 
Ingen bild

myzpyz

17 december 2012 20:52

tjusigt, ser juh ut som att det ska bli en julstrumpa :)
du hinner göra så mycket fint, skoj att kika in här!
passar på att önska en riktigt fridefull jul o gott nytt år,
kramar

 
Mmatilda

Mmatilda

17 december 2012 22:25

Ja nog liknar det där en strumpa, med hälen, vore konstigt om det blev nåt annat. Du ska hänga upp den (när den är klar förstås) och hoppas att Tomten kommer förbi!

http://virkstaden.blogspot.se

 
Ylva

Ylva

18 december 2012 18:57

Ja , en fin strumpa tror jag också på ! Jag är uppvuxen med strumpletning julaftons morgon , lite godis och en tidning , en bra start på dagen .....

http://Fastamaskor.blogspot.com

 
Ingen bild

Zoo keeper

18 december 2012 21:52

Ja, någon basker blir det svårligen... ;-))) Har legat lite lågt ett tag, men är nu åter i etern. Hoppas jag :-)) Gillar dina dockkläder skarpt! Påminner mig mycket om de kläder min mormor sydde till min docka Klarabella. Hon var sömmerska till yrket och kunde improvisera hej vilt. Precis sånt där skall en farmor göra! Du är bästaste farmor´n! :-)))
God Jul! Hoppas du får en massa tid över till garn och ull! :-))

 
Ingen bild

sunna

19 december 2012 20:17

visst blev det en julstrumpa, ha en underbar julvecka

 
Eva Hudin

Eva Hudin

20 december 2012 09:16

Jodå, cyklade gjorde jag igår en liten tur. Det var barmark och plusgrader. Jag älskar att cykla! Och så simmande jag och gjorde "höft"-övningar i bassängen. HÄRLIGT! Tar nog en simtur idag också - många kilon ska bort.

Jag ringde på en irländsk setter på två år i Söderhamn. Min Ella av samma ras blev sjuk och fick tas bort januari 2009. Men det var väldans vad långt det var till Söderhamn. Så jag fick till slut ge mig. Och ännu längre är det dit ni ska i morgon. Ta det lugnt på vägarna! Och så hoppas jag på fina vinterbilder förstås.
Eva

http://eva-hudin.blogspot.com

 
Ingen bild

Margit Axelsson

21 december 2012 20:55

Hej Pysselfarmor!
Jag vill önska Dig En God Jul och Gott Nytt År.
Håller med föregående skribent kör försiktigt.
Margit(maxelonia)

 
Ulricha

Ulricha

22 december 2012 11:53

Strumpa! :-) av något slag, man kan ju aldrig riktigt veta!

Ha en god jul och trevlig julhelg!

http://www.garntrollet.se/blog

 
Marre

Marre

22 december 2012 19:02

En riktigt God Jul & Ett Gott Nytt 2013 önskar vi er / Marre Rasmus & Ice.

Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards