pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Sniglar vidare med spetssjalen ....

Av Gun - 18 april 2013 20:11

Det har inte hänt så mycket med spetssjalen för jag har hållit på att sticka och sticka baklänges ett tag, men nu verkar det bara gå framåt med nästa mönsterdiagram. Det är 1-trådigt ullgarn så det ökar inte så mycket "på höjden".




Och här är beviset på vad jag ska göra nästa läsår vid HV-skolan.

Kul att ha något att se fram emot när semestern är slut   


 

Nu har jag rejält drabbats av läsbacillen - sitter oftare med näsan i en bok än i stickningen! Näää, jag lyssnar inte så gärna på ljudbok - tycker om att bläddra och känna papper mellan fingrarna.


SvD:s recension av Rowlings "Den tomma stolen" stämmer överens med min uppfattning. Boken är tråkig. De andra två är däremot läsvärda. Skugga är spännande och Mördaren i folkhemmet är en skrämmande skildring av hur Olle Möller döms när åklagare, press och domstolar på förhand bestämt sig för att han var skyldig.



     


 
 
Yvonne

Yvonne

18 april 2013 23:55

Riktigt tålamodskrävande, men vacker, stickning du håller på med. Så kul det låter att gå på Konstsömnadskurs. Lycka till!
Kram Yvonne

http://yvonnespassioneradeliv.blogspot.se

 
Eva Hudin

Eva Hudin

19 april 2013 07:12

Jamen, det är ju så det är. Man plockar ut det bästa ur pralinasken, så även för dessa vackra djur. Men trädgårdsfolket är ledsna och inte undra på, alla väntar ju på blomningen den här tiden. Ja, jag tyckte väl det var konstigt när småkillarna sa guldfiskar, om jag ser dom någon mer gång ska jag ta ett snack med dom :-) Förmodligen är det så att även dessa kallas för guldfiskar för att färgen är ganska lika.
Läsbacillen är bättre än de flesta andra baciller. Vissa böcker tråkar ut (alla kan jag inte tilltala en). Jag håller på och kämpar med en nu, som gott och väl kunde bantats mer till hälften. Skugga av Alvtegen måste jag låna.
Sticka baklänges hör liksom till, man är ju inte mer än människa :-) Hur som helst, vacker är den. Själv försöker jag fatta tycke för något sticke att ta med mig till Malta, men jag kan då inte komma på något vilket känns trist.
Denna dagen ser lovande ut, himlen är molnfri, men det blåser i träden.
Hälsar
Eva

http://eva-hudin.blogspot.se

 
Elisabet

Elisabet

19 april 2013 09:46


Började läsa "Den tomma stolen" förra veckan. Om den hade varit bra, så hade den varit utläst nu. Men jag tror faktiskt inte att jag fortsätter, den får ligga tills jag är absolut helt utan annan läsning. För att översättningen ska gå fort (och pengarna börja rulla in snabbare) så är det många översättare som delar på jobbet. Kanhända bidrar det till att texten blir så trist.
Alvtegen är bra!
"Mördaren i folkhemmet" kändes ganska mager när det gäller språk och berättarteknik, men innehållet är spännande och skrämmande.
Nu har jag läst första sidorna i Samir Said "Väldigt sällan fin", sedan blir det Sofi Oksanens nya "När duvorna försvann".

http://textilainslag.wordpress.com

 
Elisabet

Elisabet

20 april 2013 10:51

I Nerikes Allehanda idag finns en artikel om och med pensionerade polisen Stig Johansson, som var med och utredde mordet på Rut Lind. Han har läst "Mördaren i folhemmet", men är fortfarande övertygad om att Olle Möller var skyldig.

http://textilainslag.wordpress.com

 
Anemonen

Anemonen

20 april 2013 12:19

Ser fram emot att få se den färdig. Snyggt mönster i den. Ha en fin helg.

http://karingafallan.blogspot.se

 
Tomtan

Tomtan

20 april 2013 17:39

TACK! Har försökt lyssna på "Den tomma stolen" flera gånger man har inte kunnat få ihop de. Då är de kanske inte mig de är fel på :D De andra 2 tipsen tar jag till mig. Önskar en fortsatt trevlig helg!

http://entomtastankar.wordpress.com

 
Ingen bild

Margit Axelsson

20 april 2013 18:06

Hej pysselfarmor!
Jag skulle nog inte klara av att sticka denna mönsterstickning.
Ska sätta mig ner och ta ut något mönster till Barbiekläder. Jag skrev ut det mesta från den adress du gav mig.
Det tog slut på nästan allt bläck i skrivaren. Hade tänkt att åka upp med nallarna till barnbarnen idag. Men så ringde min dotter och sa att en av pojkarna hostade och snorade till max. Dem är nästan alltid förkylda. Jag blir så himla sjuk när jag drabbas av förkylningvirus. På grund av att jag har astma skulle jag tro.
Ha en skön Helg
Margit(maxelonia)

 
Anette

Anette

20 april 2013 19:23

Hej! Nu börjar det nästan våras lite häruppe om man har fantasi :-). Hoppas vi får träffas något i sommar! Ser hemskt kul ut med kursen du ska gå. Jag är åxå inne i ett lässtim. Finns så mycket bra böcker att läsa. Just nu gärna deckare. Hälsa gubben så mycket! Idag har vi premiärgrillat ute bland snöhögarna :-)

http://anjson.wordpress.com

 
Ingen bild

Zoo keeper

22 april 2013 20:26

Den kommer bli fin den där sjalen, så fint med skirt vitt! Läste Mördaren i Folkhemmet, den var super!
:-))

 
maidi

maidi

23 april 2013 11:46

Jag är precis likadan. Jag vill läsa själv i riktiga böcker och helst då blodiga deckare :)

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

24 april 2013 06:50

Jodå, jag har läst på om växterna. Aklejan skulle jag nog frösått lite tidigare efter de är tidiga i sin blomning, de har redan kommit upp en bit i uterabatterna. Eftersom gathundarna kan vara så rädda för människor är det inte givet att de vänder åter, de har för många dåliga erfarenheter i bagaget. Men nu gick det ju bra :-)

http://eva-hudin.blogspot.se

 
Ingen bild

Birgit

28 april 2013 19:00

Oj oj vilken vacker sjal du stickar på.

http://anelmaed.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards