pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2014

Kort sammanfattning av sommarens fröjder

Av Gun - 20 augusti 2014 22:42

Oj oj vad fem veckors semester går snabbt. Härligt är det alltid att vara på gården i norr och här kan du se några bilder av de tusen jag tagit.


Klicka på de fyra första bilderna så får du se flera bilder "bakom" dem.

 


Vi tältade en natt på kalfjället i Stekenjokk. 

  


Bilder från gårdens omgivningar

 


Barnbarnen började göra några figurer till början på en sagostig runt gården.

Det blir flera nästa sommar!

 

Bilder från Ammarnäs

 



Och så slutar jag med en bild av de gula kantarellerna jag plockade näst sista semesterdagen.

Här är det endast en bild - inget bildspel!

 

 
 
Ylva

Ylva

21 augusti 2014 06:03

Vilka fina bilder , gillade sagofigurerna :) men den som tog andan ur en var bilden från Ammarnäs !!

http://Fastamaskor.blogspot.com

 
Annsofie

Annsofie

21 augusti 2014 06:37

Läckert. Vi plockade så där mycket varje gång vi gick ut. Nu har jag klättrat och promenerat mig till ett ont knä så helgen blir i stan.

http://www.annsofiemarcusson.wordpress.com

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

21 augusti 2014 06:39

Jo jag fick lämna mängder kvar på fjället eftersom jag gick och kollade först dagen innan vi skulle åka - mitt dumma nöt! Jag hade lätt kunnat plocka 100 liter trots att det var en hel del andra där och plockade. Nästa år ska jag minsann gå till stället i god tid innan resan söderut!

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

stickgreta

21 augusti 2014 10:39

Oj så vackert. Ni hade alltså regn också eftersom det fanns svamp. Lycko!

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

21 augusti 2014 11:54

Njaeee mycket regn har det då rakt inte varit under de veckor jag var i norr....soligt och varmt som övriga landet. Några få rejäla regnskurar under kväll/natt. Det finns kantareller i ena fjällkedjan dit jag brukar styra färden, men inte i den andra fjällkedjan. Där fanns/finns det desto mer för det är nog inte så att man hinner plocka "rent" där.......

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Margit Axelsson

21 augusti 2014 12:55

Du måste ha haft en underbar semester där i Norr.
Vilka härliga kantareller
Jag blir riktigt avundssjuk på dig när jag ser på bilderna du tagit.
När jag var ung och bodde hemma hos mina föräldrar så var jag alltid ute och letade efter kantareller i skogen men inte hittade jag så där mycket som du har gjort.
Ha en bra dag.
Hälsningar från Uppsala
Margit(maxelonia)

 
Eva Trillian

Eva Trillian

21 augusti 2014 17:33

Fina bilder från sköna dagar :) Sagostigen ser verkligen spännande ut och Ammarnäs är ju bara SÅ vackert!

http://provtyckningar.blogspot.se

 
Mmatilda

Mmatilda

22 augusti 2014 09:52

Vilken sommar du har haft, och vilken fotograf du är!

http://virkstaden.blogspot.se

 
Elisabet

Elisabet

22 augusti 2014 10:41

Fina bilder och fina minnen från en lång skön ledighet långt bort från storstan.

http://textilainslag.wordpress.com

 
Tomtan

Tomtan

26 augusti 2014 19:54

UNDERBART!!!!!!!

http://entomtastankar.wordpress.com

 
Ingen bild

maidi

27 augusti 2014 09:15

Ja visst går 5 veckor alldeles för fort när man mår som bäst..
Härliga bilder du visar och er sagostig verkar spännande..

Kram Maidi

 
Di

Di

27 augusti 2014 22:31

Visst har sommaren varit underbar och vilka underbara bilder!!😊kram

http://Dithequeen.blogspot.com

 
lopplisa

lopplisa

28 augusti 2014 20:42

Härliga bilder! Betagande motiv! Vilka fina figurer! Och vilket lass kantareller! Man blir lätt avis!!!

http://lopplisa.wordpress.com

Gun

29 augusti 2014 19:56

Näääähäää du/ni....såååååå roligt ska du/ni inte få!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards