pysselfarmor

Alla inlägg under september 2011

Av Gun - 30 september 2011 12:01

Jag är med i Månadens skapelse och för temat i september - Skog - skapade jag en tavla i blandtekniken akryl, gel medium, tidningsbild och flingsalt.


Testa att skapa dina egna konstverk - du kan!

Jag har skrivit information i Månadens skapelse på vad du behöver   HÄR


  


Av Gun - 29 september 2011 20:57


Hoppsan!


Tack  Med nål och tråd  för utmärkelsen och vilken tur jag har ju redan svarat ordentligt på alla frågorna HÄR    


   

Av Gun - 25 september 2011 15:48

Tack säger jag till Anna Erika i norr, Hemavan närmare bestämt, med bloggen AE Handmade.  Absolut ska  vi träffas när jag befinner mig däruppe på gården! Har varit mycket i Hemavan och äldste sonen är döpt i den lilla, lilla röda kyrkan i Hemavan.


        


Tack säger jag också till Ulla M i söder, Göteborg, med bloggen Garnlek. Du är en trevlig ny bekantskap för mig. Har märkt att du följer mig på Pinterest också   


Jag har ingen chans att utse 10 st bloggar som ska få den äran att ta emot den här fina ros-awarden så jag ger den till alla  er som hälsar på mig här.


Och så var det frågorna som jag ska svara på. De här frågorna  är väldigt neutrala så de är helt okey för mig. Ibland finns det ett sådant här frågebatteri som blir väldigt utlämnande och då brukar jag säga nej. 


1. Varför började du blogga?

Egentligen vet  jag inte varför. Jag hade hemsida ett par år och domänen har jag fortfarande kvar innan jag bestämmer mig för hur jag ska sammanföra mina tre bloggar – hantverksbloggen och mina två fotobloggar. Finns nu endast en startsida där


Påsken 2010, när jag satt och surfade på gården i Lappland, fick jag för mig att börja blogga. Mitt alldeles egna mål var att under första året göra ett inlägg varje dag. Det fixade jag med råge;glömde bort 1-årsdagen helt!  Tänkte mig att jag skulle bara göra det och sedan sluta därför att jag ville bara testa hur det var att blogga. Men det var så himla kul att få kommentarer och besök så jag har bara fortsatt av farten. Väntat på bloggtorkan, men den har inte dykt upp ännu. I och för sig så gör jag numera inlägg endast när jag har lust.


2. Vilka bloggar följer du?
Alldeles för många och från olika länder. T.ex
Doo-it-just-doo-it från Grönland – kolla  in hennes armband!


3. Favoritfärg?
Oj svårt…tror inte att jag har någon när jag tänker efter. Det är kombinationen mellan färgerna som fascinerar mig. Att en färg kan bli så olika beroende på med vilka färger de kombineras.


4. Favoritfilm?
Är ingen "filmis" – varken på TV eller bio. Tittar knappt på TV alls.

(däremot besöker jag gärna teater, konserter o dyl).


5. Vilka länder drömmer du om att besöka och varför?
Många länder finns på önskelistan, men både ekonomi och tid sätter käppar i hjulet. Vill gärna besöka Borneo en gång till därför att det är ett fantastiskt land! Azorerna står högt på listan liksom Island. Det är naturupplevelserna jag är ute efter – inte att bada! Australien skulle inte heller vara dumt.


Huj – det gick ju bra det här med svaren – var litet gruvsamt först ;-))

Av Gun - 22 september 2011 18:31

För några dagar sedan fick jag för mig att göra ett smyckesarmband av material som jag har liggande. Linnetyg som är dekorerat med gamla spetsar och sötvattenspärlor från tiden när jag gjorde smycken.  Armbandet gick lätt att knyta själv.  

Av Gun - 20 september 2011 18:53

Muddarna stickade jag för flera år sedan, filtade dem och gjorde en kavelfrans på en mudd....sedan blev de liggande!     


Undrar ibland varför det blir så med vissa grejer - stannar upp?!

Men nu så känner jag mig nöjd!


  

Av Gun - 17 september 2011 13:13

Precis NU blev prinsesstårtan klar till barnbarnet Elsa som straxt kommer med sin familj. Barnbarnet Linnea ska också få en sådan här sötsak! Söta barnbarn ska ha söta saker!!


 

Av Gun - 11 september 2011 12:22

Tvåändsstickade muddarna är klara nu!


Ett virkat pärlarmband har blivit klart!

Jipppi det har legat i en låda i massor med år - ovanligt?   



Ett armband som är gjort av en bit från en gammal duk är det färdigknåpat med!


    


Och så har jag glömt att visa de virkade örhängena som jag gjorde för en tid sedan.


  

Av Gun - 10 september 2011 00:04

Jag har varit något så ovanligt som sjuk hela veckan och har emellanåt (ofta!!) drabbats av skrälldusiska (?) hostattacker. Vad gör man när man sitter där och tycker synd om sig själv...jo kör igång med en bokmärkesstädning! Hittade för en tid sedan något som heter Pinterest och har nu ägnat dagarna åt att städa i bokmärkesträsket.


Pinterest kan enkelt beskrivas som anslagstavlor där du sätter upp klickbara post-it-lappar med bild och länk till t.ex vantarna du vill sticka. Jag har hittills skapat 14 anslagstavlor! Himlars vad överblickbart det blev! Det roliga är att man ser andra som nålar fast det man själv tycker om.


Klicka på bilden om du vill titta på mina anslagstavlor. Det kommer absolut att bli fler tavlor och lappar!


  

Jag hade tänkt starta en speciell blogg för mina bra-att-ha-länkar, men det här är mycket bättre. Kanske något för dig också?


 

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards