pysselfarmor

Alla inlägg under januari 2015

Av Gun - 25 januari 2015 21:48

Förra helgen anordnade Marias garn föreläsningar och workshops med färgglada Charlotte Kaae från vårt grannland Danmark. Hon har bl.a givit ut stickboken Krydret Strik och har bloggen Knitting By Kaae.


Jag hade turen att det blev ett återbud så jag fick slinka med på workshopen som handlade om hur färger påverkar varandra, hur man kan tänka (eller inte tänka alls) och hur man skapar dessa magiska nystan. Här kan du se några filmer som Charlotte publicerat på sin blogg om bl.a magiska nystan.

Inspirationsmaterial saknades inte!



Workshopen var på tre timmar, så det gällde att koncentrera sig!





Jag tycker mina muddar är för bleka i färgen, så jag ska endast sticka denna testmudd klar och sedan köpa nytt garn som är riktigt färgstarkt!

 

Av Gun - 15 januari 2015 22:50

Något hände! Kursen är tydligen fulltecknad!


Lördag 14 februari anordnar Skapande Broderi i samarbete med ABF Stockholm en kurs i påsöm. Det är Anna-Karin Stömne som är kursledare och så här presenteras hon på Skapande Broderis hemsida.


"Anna-Karin Stömne är textillärare från Björbo med rötterna i Älvdalen. Hon började 1974 arbeta i Dala-Floda och Mockfjärd och blev intresserad av påsöm. Påsöm väckte nya utmaningar och fördjupningar så det blev fler kurser i påsöm. Och sedan har det bara fortsatt…."


Jo, jag har gått en kurs i påsöm för längesedan apropå min provlapp på bilden, men jag ska fräscha upp kunskaperna denna lördag.  


 

Av Gun - 10 januari 2015 13:52

Litet väl sent kanske att önska God fortsättning, men jag gör det ändå   bättre sent än aldrig!


Så bra att man kan hoppa på Eva-Lottas traditionella adventstickning när glada julen är slut. Det är hon och Karin Kahnlund som får mig att sticka fingervantar! Absolut kommer det att bli fler fingervantar i roositudstickning. Galet roligt!


Nästa stickning är Stickameras KAL uppifrån och ner kofta med Dödergök som pedagogiskt lotsar en fram i denna teknik. Kolla in detta om du aldrig testat att sticka en kofta på det sättet och mönstret är så att säga din egen kropp. Galet roligt även det!


   

Av Gun - 4 januari 2015 16:19

Nu blir du allt bra överraskad att den omtalade och sedan länge påbörjade ponchon är klar! Leverans på tisdag!   


 

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards