pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 27 mars 2016

Påsk med en hel del stickrelaterat

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.


De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.


   


Nu har jag också börjat på en spetssjal, Echo Flower Shawl.


Jag stickar den i tunt garn med tunna stickor för jag vill ha en liten "kompakt" sjal.


 
 
Anette

Anette

28 mars 2016 10:16

Hej :-). Härligt att ni firade påsk uppe i norr. Och du är lika kreativ som alltid! Här är det totalt stiltje på den fronten och inga nya lustar att varken sticka, virka eller sy dyker upp. Men det kommer väl... Kram!

http://anjson.wordpress.com

 
Ingen bild

Siv

28 mars 2016 14:13

Ser ut som det fortfarande är vinter där "uppe i norr"! Här i Blekinge är våren i fullgång. Som vanligt så fina stickprojekt.....
Jag delar tiden mellan stickning och nya kameran (så kul med systemkamera!). Så det blir ju inte så mycket stickat. Måste ju jobba ibland oxå.
Ha de' gott

 
Tomtan

Tomtan

29 mars 2016 06:52

Härliga sockar!

http://entomtastankar.wordpress.com

 
Spen

Spen

29 mars 2016 17:43

Tjusigt! Härligt där uppe i norr :-) Glad påsk I efterskott på dig! Och ha det så mysigt med dina sockar, som sagt väldigt tjusiga.

http://spenland.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

maidi

11 april 2016 19:16

Ljuvliga sockar och jösses vad mycket annat fint du gör..

Kram Maidi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 21 februari 2016 20:07

Jag deltog ju i Tålamodpåsens julstickning och gillade mönstret på sockorna så jag håller på att sticka ett par till med Fair Isle mönster.     En kollega frågade om jag kunde sticka ett par pulsvärmare i vissa färger. Jag brukar inte sticka...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards