pysselfarmor

Alla inlägg under oktober 2013

Av Gun - 28 oktober 2013 07:04

Så var barnbarnet Maxs tröja överlämnad, men att få fotografera den på var inte till att tänka på. Jag anade det, så jag hade fotograferat tröjan på vår stora sten. Nu tar jag mig så sakteliga ner i min UFO-låda.


 



Av Gun - 24 oktober 2013 22:01

Onsdagskväll var det en liten tvåändsstickningssammankomst hos Karin Kahnlund på HV. Det gjorde att jag fick en liten spark där bak att starta upp en tvåändsstickning! Stickar muddar som jag avmaskar  och sedan vänder jag på mudden och plockar upp maskor. Den här gången ska det bli ett par vantar. Förra gången jag stickade så här överraskade jag mig själv att sticka fingervantar.


 

 

 

Apropå ränder - Nordiska museet har en utställning som heter Ränder, rytm, riktning. ABF anordnar en kurs med utgångspunkt från utställningen. Tre kvällar skapar man randigt utifrån ens egna intryck och uttryck! Anmäl dig här!


Jag har fångat randigt med kameran!


     

Av Gun - 17 oktober 2013 21:24

Ikväll var vi 14 personer på broderikaféet. Tre glada visade upp sina färdiga yllebroderade kuddar. De är så vackra och jag blir så inspirerad att börja med ett så där STORT yllebroderi.


Elin, med egendesignat broderi. Det är hon som startade broderikaféet för tre år sedan.



 

Lena sååå glad!

 


Och så även Synnöve fastän det inte syns bakom broderiet!


 

Av Gun - 13 oktober 2013 22:12


Nu har det varit litet tyst från mig. Jag har drabbats av en allvarlig läsbacill!


 

Mankell om Mankell av Kirsten Jacobsen. Man kommer Henning Mankell nära och får reda på det mesta om hans humanism, hans äktenskap, hans vardag och arbets­metoder. Intressant läsning om den svenska litteraturens kanske enda globala superstjärna som reser mellan litteraturfestivaler i Asien, Afrika och Nordamerika.


Den senila skalbaggens tröst av Jens Månvinge är en sann historia. Han berättar om sina 6 år i Asiens mest beryktade fängelse - Klong Prem Prison, även kallat Bangkok Hilton. Här kan du läsa om honom.


Agaat av Marlene van Niekerk handlar om relationen mellan en tjänarinna och hennes matmor. Romanen varvar regelbundet fyra olika berättelseskikt och läsningen är underhållande och krävande.


En man som heter Ove av Fredrik Backman är en underhållningsroman om Den Svenske Äldre Mannen som kör Saab, har en optimal verktygslåda och tycker att resten av livet är obegripligt. Alla verkar höja den här boken till skyarna, så jag hade nog för höga förväntningar på den.


Först när givaren är död av Anna Jansson. Tionde boken om Maria Wern på Gotland.




Den onda viljan av Karin Fossum. Karin Fossum betraktas som Norges och en av Nordens främsta kriminalförfattare. Detta är den nionde romanen med kommissarie Konrad Sejer i huvudrollen. De åtta tidigare – bland dem Älskade Poona, Svarta sekunder och Mordet på Harriet Krohn – finns alla på svenska.


Kommer aldrig mer igen och Kom ska vi tycka om varandra av Hans Koppel.  Barnboksförfattaren Petter Lidbeck finns bakom  pseudonymen. Sträckläste dem båda!!


Jo, litet har jag handarbetat. Virkat muddarna klara och håller på med kavelfransar.


  

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards