pysselfarmor

Alla inlägg under maj 2010

Av Gun - 31 maj 2010 22:04

       

Igår, trodde jag, att jag började skapa ett nålbrev.


Jag fodrade två små virkade dukar. Dessa nålade jag sedan ihop, men lämnade en liten öppning på ena sidan. Då ser jag att det är på gång att bli en liten väska. Märkligt. Nu måste jag försöka hitta ett lagomt "knäppe" till väskan eller komma på en annan lösning för att väskan ska kunna öppnas och stängas på ett smart sätt. Så det kan bli!

Av Gun - 30 maj 2010 21:16

Jag läste spanska i några år, men inte 17 räcker det för att begripa de spanska mönstren. Och så är det några japanska tror jag och andra språk. Men, återigen som jag skrev i ett annat inlägg, använd googles översättning och skratta gott, klura litet och glo på "mönsterritningarna" - du som är något så när virkkunnig har säkert glädje av mönstren. 


Googla på croche bolsas flores (virkad blomväska), chroche bolsas roses (virkad rosväska), chroche xales (virkad sjal) och sist men inte minst chroche boleros....så har du att göra ett bra tag! 

Här finns både bruna väskan, rosväskan och många andra!


Här finns mönstret för Kitty-väskan.  

Kolla in de här väskorna - de är sockersöta! 

Endera gillar man dem eller så tycker man att de är förskräckliga.

Av Gun - 30 maj 2010 15:38

För någon månad sedan funderade jag aldrig på att sy en nåldyna eller nålbrev. Men det var riktigt skojigt att skapa nåldynan till nåldynebytarkompisen.


Så nu har jag fått "blodad tand" och letat upp litet inspiration för att sy nålbrev. Har en idé i lilla huv'et som snart kommer ut därifrån. Du får nöja dig med inspiration så länge. 

Det här var en rolig idé!

Beskrivning finns här

  

Det här nålbrevet är flott!

   

Här kan du kolla in det


Och nästa här


Och så ett sött här


Här är nästa. Det viks ihop på ett festligt sätt.


 

och det sista hittar du här.

               Det måste du få inloggning till men mönstret är gratis och det finns andra mönster hos Crochet Soiree också.

 När du sytt ditt nålbrev kan du skicka bild till mig så lägger jag upp det här på min blogg med länk till din blogg.

Av Gun - 29 maj 2010 18:00

     

På våren blommar allén som finns på vägen hem från bussen.

Ett skimrande hav av vita blommor!

Av Gun - 29 maj 2010 13:00

  

The Project Gutenberg EBook of The Ladies' Work-Book, by Unknown
Boken innehåller 40-tal virkbeskrivningar. En del broderi.

Gamla sådana som t.ex

           Antimarkasser

      Virkat paraply

 

Här finns hela boken fri att använda hur du vill!

Av Gun - 29 maj 2010 09:34

    

          

Hos Garntjänst hittar du många fina mönster på både det ena och andra.

Av Gun - 28 maj 2010 21:18


Under ytan har jag kallat akryltavlan.


Men jag undrar om det inte ska vara något mera där under ytan - en groda eller en guldfisk?  

Av Gun - 28 maj 2010 18:00

Fårrasen heter "The Lincoln Longwool" och är det största brittiska fåret. Det ger det tjockaste, längsta och mest glänsande ull i världen.

  • Här kan du läsa mera om det speciella bröllopet!

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards