pysselfarmor

Alla inlägg under maj 2011

Av Gun - 29 maj 2011 19:23

Skagen var hemvist för Skagenmålarna på grund av ljuset på landtungan Grenen mellan Skagerack och Kattegatt. Jag gillar natur, jag gillar konst, jag gillar att resa och upptäcka, jag gillar att måla själv och jag gillar att fotografera - därför ville jag någon gång besöka Skagen. Danmark har jag bilat runt i flera gånger, men av någon outgrundlig anledning har just Skagenbesöket uteblivit.


Och igår såg det litet väl mörkt och dystert ut...inget ljus utan bara regn, regn och åter regn. Dessutom träffade vi på två tjejer på det Bed and Breakfast vi bor på, som hade varit här sedan i torsdags och det hade haft regn precis hela tiden. De skulle åka idag.....


Men jag tror att någon gillar mig - eller oss - eller kanske är det Herrn i huset som gillas! Skit samma, för idag på förmiddagen så var det strålande sol. I lugn takt promenade vi ut till Grenen och jag klickade fast - flera hundra bilder. Vilket tålamod min Herrn i Huset har!!! Gå där och vänta helaaaaaa tiden....


På promenaden tillbaka till bilen, så kom ovädret - det HAGLADE! Hem åkte två dränkta själar - men ohhhhhhh så lycklig jag var. Jag tror nog att Herrn i huset också tyckte det var värt att bli blöt....


Ja gissa, det har regnat hela dagen sedan dess. Vi har utnyttjat det till att gå på museum.


Nu tänkte jag att ni ska få se några bilder från Skagen - klicka gärna på bilderna så att de blir litet större!


     

Här är självaste Grenen där Skagerack och Kattegatt möts.....i mitten av bilderna. Många tog av sig skorna och stod där med en fot i varje hav! Ja till och med champagne drack några!


                 

Av Gun - 28 maj 2011 20:39

Tjoho på er alla och tack snälla ni för hälsningarna. Och alla snälla kommentarerna om måsdjävlarna!


Nu dök jag upp som en överraskning - ja, ärligt sagt så även för mig   


  

  

Jag är inte alls så långt borta - Jylland. Befinner mig just nu i ett regnigt, disigt Skagen. Var är LJUSET jag har hört talas om!!! Jag vill ju se ljuset när jag äntligen är här!!


Jag tog med mig min bärbara dator ifall att om....men inte det mobila bredbandet. Det blir litet dyrt att koppla upp sig härifrån. Men tänk vilken trevlig hyresvärd vi fick. Koppla upp mig gratis har jag fått! Så ni får det inte lugnt nu de två första dagarna. Sedan får vi se. Vi ska bila vidare och det beror på om nästa hyresvärdar har trådlöst nätverk.


I bilen på väg till Göteborg har jag stickat kragvantarna klara. När jag kommer hem ska de filtas litet grand och sedan ska jag brodera på dem. Vad vet jag inte än.


Som ni märkt så har jag börjat med att era kommentarer publiceras direkt utan mitt godkännande.

Av Gun - 28 maj 2011 00:31

Tränar på att fånga flygande fåglar med mitt teleobjektiv. Måsar är tacksamma objekt........tänk att man blir glad för att man lyckats få fast dessa gaphalsar på sina bilder!!


Bilderna får också illustrera att jag flyger och far nu många dagar framöver. Njae...jag åker bil faktiskt.....och kanske hörs vi inte förrän jag är hemma igen. Näe - jag ska inte till gården i Lappland.


  

 

       

Av Gun - 27 maj 2011 16:07

Det var ett bra tag sedan jag gjorde ena mudden klar, men det där att göra helt klart ALLT är ibland svårt   Men nu så!


Borstad kavelfrans av ullgarn - det ser ut som ull....


(klickbar bild)


Av Gun - 25 maj 2011 19:41

För exakt 11 dagar sedan hade jag en gissningstävling. Det var nog ganska klurigt att komma på vad bilden föreställde. Du kan se här


Nu har muddarna kommit fram till vinnaren 4U2, så nu kan jag visa dem här hos mig också. Jag ändrade mönstret och virkade endast första varvets bågar.


 


Av Gun - 24 maj 2011 12:00

När jag var i Dalagård så började jag brodera på ett mobilfodral. Det kom liksom bort bland alla grejer jag hade med mig, men se häromveckan dök det upp! Och nu är det klart!


(klickbar bild)

 

Av Gun - 21 maj 2011 20:54

Barnbarnet Elsa hade dansuppvisning med temat "Måndagmorgon" på Tibbleteatern i Täby idag. Iklädda nattskjortor och pyjamasar kom 3-4 åringarna in på scenen och följde sin dansledare som jag tycker otroligt bra. Tänk att så liten först stå där bakom och vänta på sin tur medans tonårstjejer "öser på" med häftig musik i numret före. Det borde bli mycket pirr i magen.....men kanske man inte känner så när man är så liten?


 Elsa brukar inte alls gilla hög musik så vi trodde säkert att hon skulle stå där och hålla för öronen. Dessutom hade hon sagt att hon skulle inte dansa på någon scen. Men in kom hon tillsammans med hela gänget och framförallt var ju bästisen Matilda med!


Jag tror att jag själv aldrig hade som 4-åring gått in på en scen och dansat inför en publik på ett par hundra. Ja ja nu fanns det ju inte sådant där i fjällvärlden!


 (klicka på bilderna så blir de större)

   

  


 

Elsa hade bestämt att hon skulle åka hem med farmor och Herrn i huset och sova över i natt. Vilken glad överaskning! Så skönt då slapp jag rensa i trädgården idag    


Elsa ville leka med farmors gröna kulor?? Förstod inte alls vad hon menade, men då gick hon med bestämda steg ner i källaren till farmors pysselrum. Aha - knapparna! Tänk att knappar tror jag alla barn gillar.


  

Barnbarnet Linnea hade också dansuppvisning, men det kunde vi inte besöka.....Max döptes samma dag. Det finns dock en film som vi ska titta på vid första bästa tillfälle!

Av Gun - 20 maj 2011 19:19

För flera år sedan stickade jag ett par muddar av förgarn och filtade dem sedan. De blev inte bra så de låg länge i en låda. Så kom jag på att jag kunde klippa isär muddarna, brodera på delarna och sedan sy fast dem på ett par resårstickade muddar.


Det här blev resultatet.


 

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards