pysselfarmor

Alla inlägg under augusti 2014

Av Gun - 31 augusti 2014 19:39

Handlaget, som huserar i den gamla järnvägsstationen i Tungelsta, har denna helg varit arrangör av en broderikurs med Asta Levinsson Persson som kursledare. Fantastisk helg med mycket inspiration, tips och trevligt sällskap. 

 

  

Här är det genomgång av broderiläxan vi fick lördag till söndag.

Alla hade varit flitiga och gjort den.

 

Nu har vi en ny läxa att brodera på till nästa genomgång i slutet av september.

 


Av Gun - 27 augusti 2014 22:35

Igår började jag Zumbaträningen. Jag tänkte på denne man när vi körde igång i ett våldsamt tempo och man såg sig själv i den stora väggspegeln!


Av Gun - 20 augusti 2014 22:42

Oj oj vad fem veckors semester går snabbt. Härligt är det alltid att vara på gården i norr och här kan du se några bilder av de tusen jag tagit.


Klicka på de fyra första bilderna så får du se flera bilder "bakom" dem.

 


Vi tältade en natt på kalfjället i Stekenjokk. 

  


Bilder från gårdens omgivningar

 


Barnbarnen började göra några figurer till början på en sagostig runt gården.

Det blir flera nästa sommar!

 

Bilder från Ammarnäs

 



Och så slutar jag med en bild av de gula kantarellerna jag plockade näst sista semesterdagen.

Här är det endast en bild - inget bildspel!

 

Av Gun - 12 augusti 2014 21:20

För flera år sedan gick jag en kurs i Fair Isle stickning med Heléne Wallin och då fick jag ett mönster på en liten kofta som man rundstickar i ett stycke och klipper upp (steek). Så här långt har jag kommit, men nu har jag kört fast, så det blir till att fråga Sanna i höst när jag börjar fortsättningskursen i stickning på Handarbetets vänner.



Samma Heléne har designat halsduken med liljerankor.


   


Solfärgning har jag alltid tyckt låter spännande och nu har jag testat. Jag ska brodera något på tyget, men vet ännu inte vad. Absolut ska jag solfärga mera!


 

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards