pysselfarmor

Alla inlägg under augusti 2015

Av Gun - 2 augusti 2015 21:24

I Solveig Larssons Vantboken finns många fina mönster och jag har stickat några av dem tidigare. Denna gången blev det Anunsjövanten. Solveig Larsson inspirerades av Anundsjösömmen, när hon designade det mönstret. Brita Kajsa Karlsdotter är "uppfinnaren" av det broderistygnet. Hon var 8+ år då hon hade tid att börja brodera och man tror att hon såg litet dåligt så det är därför broderistygnet är litet spretigt. Hon broderade med rött garn på vitt tyg.



Jag har tidigare stickat en rosa poncho till barnbarnet Elsa och nu har jag även stickat en likadan till barnbarnet Linnea.


Förra hösten fotograferade jag en så vacker flugsvamp, som inspirerade mig att brodera/skapa en flugsvampsskulptur. 

 


Just nu stickar jag på tvåändsstickade vantar.

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards