pysselfarmor

Alla inlägg under februari 2011

Av Gun - 28 februari 2011 17:56

Den här halsduken ,som jag började på i somras, blev jag aldrig någonsin inspirerad av att sticka...den åkte fram en stund och sedan tillbaka i lådan och så höll jag på. Förstod ganska tidigt att det här kommer att gå trögt, men såååååå trögt trodde jag inte.


Igår bestämde jag mig - jag repar upp! Varför ska jag sitta här och kämpa med något som jag inte tycker om. Dåre tänkte jag varför gör jag så. Gu' så skönt det var när den såg ut så här efter en stund!

  


Håller på med volangmuddar nu och jag är mycket gladare

  

  

Av Gun - 27 februari 2011 16:28

Med hjälp av dessa instruktioner kan du lätt vika pappersarmband av tidningar eller annat papper.

  

(Foto från Extreme Cards and Papercraftings blogg)


Hos Extreme Cards and Papercrafting finns en instruktion och en till hos Inna's creation.

Av Gun - 26 februari 2011 09:24

Herrn i huset hade otur i går och vrickade sig så illa att han haltar fram som en skadskjuten kråka. Det betyder att jag far omkring som en skållad råtta härhemma - fixar, donar och förbereder middag. Tillsammans med vovven vi har inhyst blir ju detta tillsammans ett litet zoo - kråka, råtta och hund   


Sedan straxt ska jag till sta'n och hämta upp gästerna. Enligt planeringen ska vi se på GAN-utställningen på Waldermarsudde, så blir det men dock utan Herrn i huset.


Efter den kulturella upplevelsen blir det god mat i hemmets lugna vrå!

Trevlig lördag önskas!

  


Av Gun - 25 februari 2011 22:37

Jag tycker att det är så snyggt med träknappar. Det är enklare att tälja i färskt trä jämfört med torkat trä. Därför ska du försöka göra knappar av färskt trä och inte gamla torkade grenar. Tänk på att du inte får ta grenar hur som helst! Har du inte egen mark så är det fallna träd som gäller. Men du kan också passa på när det röjs någonstans.

  

(Foto lånad från makeprojects.com)


Kolla in hos makeprojects.com så får du veta hur man gör träknappar! 

Av Gun - 24 februari 2011 22:46


Ikväll var det några som valkade sina vantar.

Här valkar Lars sina vantar.

  


Kolla vilken skillnad och visst är de fina!

  


Jag gjorde mina klara och började sedan på muddar.

Valkningen vill jag göra hemma.


De ser jättestora ut nu, men det gör inget för de valkas så att de passar mina händer.


  




Av Gun - 23 februari 2011 20:39

Nu är en bersåvante klar!

  


Du kan hämta Pyssel och Knåps mönster gratis på Ravelry här 

Av Gun - 22 februari 2011 22:07

Så här skriver samlaren av tipsen i Craftsterbating själv:

"Craftsterbating är en samlingsblogg med hundratals gratismönster till virkning & stickning, digital scrapbooking freebies, recycling och upcycling, pärlplattor och allt möjligt pyssel!"


Mycket roligt finns det där eller rättare sagt här

 

  

Av Gun - 21 februari 2011 22:51

Det började med att jag hittade en väska här


Så började jag fundera på att sy/brodera muddar i smock. Det ska vara smock som sys förhand - inte på maskin. Hittade orden "lattice smocking" i texten till väskan. Googlade med det och kom vidare och vidare till olika sidor -

här och här var jag och så helt plötsligt stötte jag på tipset om en bok


The Art of Manipulating fabric  

Så googlade jag på det och hittade här och här där man kan se bilder från boken....och nu är jag förälskad i den boken - undrar om den är dyr? Nu ska jag googla på det också! Så kan det gå när man får en idé!

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards