pysselfarmor

Alla inlägg under januari 2011

Av Gun - 31 januari 2011 21:13

Nu har jag försökt att maila dig flera gånger - får tillbaka mailet. Jag har försökt att ändra mailadressen efter eget huvud - kommer tillbaka.

Jag har försökt att hitta dig genom att googla på ditt namn (finns massor) eller din mailadress eller kombinera dessa. Grått hår uppstod!


Snälla jag vill gärna skicka dig mönstret, men kan inte komma i kontakt med dig. Hör av dig, Carina är du snäll.


Maila mig i stället för att göra en kommentar så får jag per automatik din korrekta mailadress.


pysselfarmor@yahoo.com

Av Gun - 30 januari 2011 20:29


Av Pennelinas Ordbruk har jag fått en award med följande motivering:


” Sist men inte minst vill jag ge en award till Pysselfarmor. Vilken kvinna! Här sprudlar det av kreativitet och kunskap! En underbar förebild som har en beroendeframkallande blogg… besök den på egen risk.”


Tack  snälla du – jag uppskattar dina ord och tar gärna emot den.


Pennelina skriver vidare:

Jag har så många fler som verkligen förtjänar en award, men det är inte alla som vill ha en (bland annat för att de upplevs som kedjebrev ungefär eller för att de inte vill ha oönskad uppmärksamhet )


Jag har ingen aning om hur du reagerar du som jag nu väljer, men se det som att jag ger dig en blombukett. Mitt sätt att säga att jag gillar din blogg. Nu kör jag….ingen rangordning av mottagarna:

Towalisas värld som snurrar på…

Underfundiga texter, sorgesamma texter, roliga texter, tänkvärda texter – texter av alla sorter hittas här. Både egna och andras.

 

4U2

Speciellt för att du kämpar på efter din operation och inte tappar glöden. Beundrar dig!

 

AnJa’s blogg

Spinner ull, stickar, virkar, syr, fotograferar och skriver om familj och friluftsliv samt mycket annat. 

 

Mia stickar

Spinner ull, stickar och bloggar om ting såsom när hunden Pompe försvinner…och kommer tillbaka. Ja hon har flera vovvar att skriva om….och mycket annat! 


AnJa och Mia väljer jag också för att de bor i Västerbotten.

Uppskattar deras bilder från mitt hembygdslän.


Och så ska jag svara på några frågor:


Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det där?
som anges vid respektive modell


Vad var det senaste då såg på TV?
Skavlan i fredags.


Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Diskmaskin och sambon som programmerar.


När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Jag åkte till Hagaparken vid 14-tiden idag och promenerade samt fotograferade.

Var även inne i Fjärilshuset och klickade. Sambon hade gärna följt med, men är snuvig, så han stannade hemma för att försöka kurera sig.


Vad har du på dig?
Svarta jeans och långärmad T-shirt. Sköna sockor och Scholltofflor.


Vilken var den senaste filmen du såg?
Den 18 januari - Änglagård tredje gången gillt. Var ”tvungen” att gå på bio eftersom chefens presentcheck skulle gå ut den 19:e januari. Hade haft ett helt år på mig att gå, men hasade mig iväg nästsista dagen. Ja då förstår ni att jag går inte ofta på bio. Däremot ofta på teater, konserter och dylikt.


Skulle du överväga att flytta utomlands?
Om det är att flytta ”för evigt” skulle det bli Nej – jag vill inte. Går inte att övertala. Men 1 år så där eller 2 går bra!

Av Gun - 29 januari 2011 17:32

I torsdags på brodericaféet mötte jag en häftig vänlig tjej med ett superläckert hår. Tycker inte att min ihopklippta bild ger riktig rättvisa till det vackra håret. Får väl räta upp det och ta nya bilder nästa gång jag träffar Kim Lee.

  

Så var jag inne på hennes blogg och fladdra runt. Titta äpplet faller inte långt från sitt träd! Hennes mamma har en butik vid namn

Blå Grinden


Armband vackra och titta på häftiga väskan av återbrukad

traktorinnerslang!

    



Av Gun - 28 januari 2011 20:46

Åh så glad jag blir - Nordiska museet fortsätter med sina stickcaféer.

Första gången är onsdag 2 februari här kan du läsa mera

  


Nordiska muséets har flera studiecirklar i samarbete med ABF.

Här kan du läsa om det.


Länshemslöjdskonsulenterna har många spännande kurser vid Slöjdhuset  - en del av dem ska jag delta i.


Hörde igår på brodericaféet att kursen i mars med Karin Holmberg inte är fulltecknad. I varje fall inte igår ;-)

Av Gun - 27 januari 2011 23:50

Makalöst roligt på dessa brodericaféer! Det är så lätt att prata om ditt och datt...men kolla in det broderas också. Här kommer många vackra verk!

   


Tack Elin för att du startade detta!

Hon har bloggen Med nål och tråd

        


Hos Hedvig handarbetar kan du läsa mera.

Av Gun - 26 januari 2011 21:52

Puh! Kvällen har ägnats åt att titta igenom och fundera kring 32 fina bilder hos olika fotobloggare. Anledningen är att min bild för temat Händelsen (se nedan) - mitt tredje barnbarn Maxs lilla hand på pappsens hand utsågs till förr-förra veckans bästa bild. En ära för mig och Max 2 dagar gammal då!

  


Det var en pärs att välja och tycka till omkring ett antal bilder. Det blev 13 st jag tyckte till om för att jag skulle känna mig någorlunda nöjd. Dessutom skulle jag utse en favorit! Huvvaligen va' svårt!


Här kan du se förr-förra veckans omgång bilder dvs då jag blev utnämnd.

Här kan du se förra veckans omgång bilder dvs de bilder jag har valt bland.


Nääää-jag kan inte avslöja vilken bild jag valt - det måste visas på Bilduppdragets sida först dvs i morgon kväll om du är nyfiken på det   

Av Gun - 25 januari 2011 21:13

Jag fascineras av de som kan åstadkomma vackra saker av skrot och skräp!

Skrot Art från Danmark skapar många fina saker.


Bilden är lånad från Skort Art  


Nästa fantastiska verk är av Skrot & Korn

Margareta har alltid en underfundig text till sina verk.

Vedspisdelen här kommer från min gård.


Bilden är lånad från Skrot&Korn

  

Av Gun - 24 januari 2011 20:08

Jag har tidigare givit länktips om vantmönster som man kan inspireras av

här och här och här




Jag tror inte det räcker för dig så nu får du mera

här och här 

 

      

Asch, du kan få litet sockinspiration också här

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards