pysselfarmor

Alla inlägg under september 2015

Av Gun - 13 september 2015 21:09

Jag är inte på loppis allt för ofta - ett par gånger per år och oftast är det när jag är på gården i norr, som jag besöker de närliggande loppisarna. Där hittar man litet speciella saker och alltid till en billig peng.


Gammalt påslakan som jag så småningom tänker återbruka och sy en tunika av. En jättevacker broderad duk och ett vävt band.


 

Underbara skolhäften från 1920-, 30-, 40 och 50-tal! Hembygdsundervisning hade man då. Dessutom fick man lära sig hur man ritar olika saker...jo jo det har även jag nytta av.


     


Och en påse broderigarner - 50 kronor var de absolut värda!

   

Av Gun - 3 september 2015 22:04

Nu har jag jobbat i tre veckor, men det känns som att semestern var mycket längre tillbaka i tiden. När jag tittar igenom bilderna ser jag att det är en hel del slöjd/hantverk jag inte visat här på bloggen. Börjar med att visa den årliga gräskronan.




Mina tvåändsstickade egendesignade halvvantar hade varit klara länge och jag hade broderat på ena vanten, men eftersom jag inte blev nöjd med broderiet så lade jag dem åt sidan och de låg så i ett par månader. Nu under semestern rev jag upp det jag inte var nöjd med och gjorde om samt snabbt broderade vante nummer två!




Barnbarnet Max fick sin första kniv. Gissa om han beundrade den! Jag kan förstå hans känsla för i Klimpfjäll fanns en så vacker handgjord svampkniv, som jag bara MÅSTE ha! Den blev jag glad över.


Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards