pysselfarmor

Alla inlägg under april 2010

Av Gun - 30 april 2010 10:36

Igår tog vi tåget till Göteborg, spårvagnen vidare till Saltholmen och till sist båten till Donsö. Där har goda vänner ett sommarhus.


Den privata mopedtaxin hämtade vårt bagage vid båten.

Vi tog en promenad - Sverige ÄR fantastiskt!

Solen tittade fram. Vi kunde sitta i 50-tals hammocken och bli serverade gott vin!

 

Underbar middag - förrätt chevré med serranoskinka och därefter god lax med romröra...mmmmmmums!
"Handväskan" innehåller vita vinet Vernissage.

Eget tidningsbud har de också. Winston heter han.

Idag har vi kollat in mera av ön.

Bl.a såg vi en ejderhona med fem ungar och många uppvaktande hannar.




   Fågelhunden (?) kollar in det hela.


Värdinnan kokade förrätten i morse - havskräftor.

Jag vill bara tala om att det är en ***** hotell vi bor på!


                                                  

Av Gun - 29 april 2010 19:00

Visst är de vackra? Och de är enkla att göra - testa!

Lagom göra om inte Valborgsvädret blir så bra.


Klicka på bilden så lotsas du till instruktionen

                  


Av Gun - 29 april 2010 11:00

Det är lätt och snabbt att skapa broscher i alla möjliga former.

Men man kan sakna idé och inspiration.

Klicka på bilden så kommer du till olika broschvärldar!


          

    

Av Gun - 28 april 2010 18:00

          

950 (ja, niohundrafemtio!) gratis mönster till Barbie.

Nu kommer jag inte att ha tid med bloggen många veckor framöver  

Hos Sticka till Barbie

Av Gun - 28 april 2010 10:00

  

Har du behov av en sådan?

Hos Powerkitty hittar du beskrivning     

Av Gun - 27 april 2010 19:47

Min mamma var en hejare på nålbindning. Hon hade en nål gjord av ett gammalt tandborstskaft. Inte för att hon tänkte så miljömedvetet. På 60-talet tror jag inte det ordet fanns. Det var av praktiska skäl - det fanns inga affärer där bland fjällen. Dessutom hade hon väl inte alltför gott ställt ekonomiskt så det gällde att vara uppfinningsrik. Denna nål har jag letat efter i alla skåp i "gammelhuset" nu, men den finns inte.


Jag var aldrig intresserad av att lära mig hantverket av henne. Vilket jag ångrade senare. Jag köpte de här böckerna

och lånade dessutom någon bok på biblioteket och försökte lära mig själv.


Men ack....det såg jag ju att det inte alls blev som mamma gjorde.

Det här var för 5-6 år sedan och det fanns inte lika många hantverkskurser då som nu, men jag hittade i varje fall en kurs vid Slöjdhuset (Stockholm).


Lärare var Eva Andersson, som senare gav ut den här boken.  

Jag har gjort flera par som jag sålt. Men det här paret ska jag behålla nu för att ha till hösten när jag går kursen i yllebroderi vid Hågelby. Jag hoppas den blir av.

  

På You Tube finns flera inspelningar att titta på.

Hos Spångmurs finns en pdf-fil att ladda hem.
Hos Mona Fängström också.
Hos Gammeldags finns nålar att köpa.

Bra att jag har tid på mig att fundera ut mönster och dess färgsättning.


Av Gun - 26 april 2010 22:28

Systrarna Lockwalls föreställning på Mosebacke "Anita Lindblom x 3" tar fram tre olika sidor av Anita.

Jag och en väninna hade en riktig nostalgitripp!


Och så Anita själv!


Av Gun - 26 april 2010 22:02

  

En stor musikupplevelse att se och höra henne live!

Och vilka musiker hon har!

Tycker du om den här musiken och har möjlighet - se henne live!

Du kommer aldrig någonsin att ångra det.

 

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards