pysselfarmor

Alla inlägg under april 2011

Av Gun - 30 april 2011 08:34

De blev kompisar genast - Nelly och hjärtekatten Gnistan.


Litet ledsen blir Nelly att Gnistan ska ut och resa. Hon älskar att åka bil. Men när hon hör att Gnistan ska ligga i ett kuvert ner till Göteborg, då vill hon inte följa med, utan pussar honom på nosen och viskar i hans öron att han får det hjärtevarmt hos sin nya familj.


 

Av Gun - 28 april 2011 19:38

Det är riktigt synd om den här katten!

Alldeles för liten nos! Den måste jag göra om.


I övrigt är delarna okey, men jag måste kontrollera stoppningen när jag sammanfogar delarna så att katten inte blir för hård. Den ska vara gosig att krama och "ge efter" litet grand. Jo svansen finns där bakom någonstans.....

  

Av Gun - 27 april 2011 20:13

Hujedamej - jag slog till på den här boken trots priset. Kanske köper jag grisen i säcken....nä jag tror faktiskt inte det. En bok att bläddra i och inspireras av.


Du kan beställa den hos Scandinavian Folklore 


(Bilden är lånad från Scandinavian Folklores hemsida)

 

Av Gun - 25 april 2011 18:54

Jag ska virka en hjärtekatt - gör det du också.

Gör också reklam för projektet på din blogg.

Bilden är lånad från Hjärtekattens blogg!
 

Hjärtekatten är ett välgörenhetsprojekt med ambitionen att få ihop så många handvirkade Hjärtekatter som möjligt för att skänka till hjärtavdelningen vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg.


Här hos Hjärtekatten   kan du läsa om projektet och även hitta beskrivningen till katten!

Av Gun - 24 april 2011 20:45

I februari blev jag klar med mina tvåändsstickade vantar efter eget mönster. Det var en bild på ett par gamla vantar som inspirerade mig till kragvantarna här. 


Sedan har jag funderat på vad jag skulle brodera på dem och nu äntligen häromdagen sa det "pling" i huv'et! Kanske kanske gör jag en kavelfrans runt muddkanten också.

(klicka på bilden för att förstora den)

 

Av Gun - 22 april 2011 16:36

Det är ljuvligt att ta dagen såsom den kommer - ingen stress och inga måsten. Sitta ute och sola, gå en promenad, sticka eller brodera och lyssna på ljudbok - bara vara. Tövädret gör att snön försvinner i en väldig fart. Bakom ladugården tittar redan rabarbern upp, fastän det är minusgrader på natten.

(klickbara bilder)

Forsen är mer än överfull av smältvattnet.

 

Igår kom en flock mindre korsnäbbar och satte sig i asparna nära huset.

Jag lyckades fånga en på bild ;-)

 


Undrar du var jag är klicka   här


Nu ska vi åka iväg till en god middag!

Av Gun - 21 april 2011 16:46

Litet blandad väderlek idag, men ingen snö och inget regn har fallit ner.

Här sitter vi på altanen och tittar ut över Vojmsjön.

(klickbara bilder)


Tog fram mina vattenfärgspennor (Lyra Aqua brush duo) och målade några ägg. Det är säkert 20 år sedan jag gjorde det och det var himla skojigt! Det är lätt att leka fram olika mönster med färgpennor.


 

Och så har jag stickat vantarna Berså klara.

Det är Pyssel och knåp som har skapat mönstret, inspirerad av Stig Lindberg.

  

Vill passa på att önska dig en Glad Påsk!

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards