pysselfarmor

Alla inlägg under februari 2013

Av Gun - 21 februari 2013 15:09

Vid senaste lektionstillfället på HV-skolan var uppgiften att sticka olika spetsmönster efter diagram.

Den långa remsan innehåller nio olika blad. 




De här mönstren blev jag särskilt förtjust i 

Långa blad

 


och Hästskomönster

 



Av Gun - 16 februari 2013 15:03


Jag har glömt bort att visa nya mönsterböcker i min hylla. 

Äntligen fick jag "tummen ur" och köpte denna!


 


Den här innehåller massor med mönstermotiv i svart/vitt. 

Present från sönerna med familjer - tack!


 


En present till från sönerna med familjer - kanske en liten vink om att fler sockor önskas?!


 



Det började med att jag tittade på Ann Woods fåglar och jag ville ha mönster för att sy och brodera olika typer av fåglar. Hittade boken The artful bird av Abigail Patner Glassenberg. Nu står den i min hylla!


Nu har brodericaféet, som Elin startade för ca två år sedan, flyttat till Slöjdhuset. Första träffen där var i torsdags. Vi träffas varannan torsdag udda veckor, kl 18.00 - 21.00 Vi välkomnar nya deltagare!


 



Av Gun - 13 februari 2013 07:00


Mottagaren av den broderade kameraremmen, som jag visat några gånger, är nöjd! Jag blir så glad att jag "prickade rätt" med mitt motivval och färger. 


Här och här kan du titta på kameraremmen hos Eva. 


   

Av Gun - 10 februari 2013 20:05


Min slumpgenerator, min sambo, sade två siffror mellan 1 och 87.


Det är vinnarna av syboken

Och vinnarna är...........Emma med bloggen Emmas dagar och Anna med bloggen Annas pyssel.


Till allas stora förvåning drar jag en vinnare till, men enbart bland de som ej har en blogg....och det är IréneJB.


En eloge till Iréne som talade om att hon har en blogg irenejb.blogspot.com


Så nu drar jag en ny vinnare bland ni som anmält att ni inte har en blogg och det blir....

Ulrika Jonsson.


Grattis till er tre och jag önskar få era adresser. Sänd dem till pysselfarmor@yahoo.com

Av Gun - 9 februari 2013 08:27


Nu är fingervantarna klara.

Kan behövas litet färg i vardagen!


  



Av Gun - 4 februari 2013 21:28


Fy bövelen vad det här broderiet var jobbigt! På förra brodericaféet hade jag tagit med mig allt för att slutföra det hela. Det var första gången de andra fick se mig sitta och glo hela kvällen och inte göra ett skapandens grand. Det här var absolut inte min grej! Brodera gör jag gärna, men absolut inte självporträtt. Nu är det fastsatt på Brodericaféets duk och på torsdag går den vidare till nästa brodös.

Puh!


 

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards