pysselfarmor

Alla inlägg under februari 2014

Av Gun - 23 februari 2014 14:36

Det är ett bra tag sedan jag började sticka på vantarna Lappljung. Mönstret är från Solveig Larssons mönsterbok Inspiration från norr. Jag blev dock inte nöjd med färgställningen, så jag helt sonika repade upp vantarna och började om. Lappljung för mig är mera rosa, lilarosa än rött. Stickar i 2-trådigt ullgarn och stickor 2,5.


 

Av Gun - 14 februari 2014 18:30

Förra helgen var femte kurshelgen på HV. Under lördagen hade vi färg och formövningar hela dagen. Rita, måla, klippa och klistra. Vi skulle göra en skiss som vi sedan broderar på linne i en syram. Vi fick endast använda två komplementfärger samt vitt och svart att blanda med. Storleken var given, 20x20 cm. Hujedamej - helt plötsligt hade jag ingen fantasi alls!


Söndagen användes till att sätta botten- och stödtyg i syramen. Jag är inte helt klar med det ännu. Sedan ska jag föra över mitt mönster till tyget, välja applikationstyger, broderigarn och först DÅ kan jag börja brodera! Puh!


Av Gun - 2 februari 2014 13:35

Nu snart blir den här sötnosen hämtad. Nelly 4 kg lätt har vi nu haft i tre veckor därför att hennes familj, min yngste son med familj, har varit på semester i varmare nejder.



Barnbarnet Elsa lånade mig en av sina Monster High dockor för att jag skulle kunna göra mönster till dockkläder. Jisses vilket piller det är! Jag syr kläderna förhand för jag klarar då inte av att sy dem på symaskin. Sååååå smått. Tycka vad jag tycka vill om dockorna, men det är alltid kul att få beställning på dockkläder.



Här är länk till en Pinterest tavla med en del tips. Jag köpte också ett Simplicity mönster att utgå ifrån. Men den här dockan har ju sååååå konstiga onormala "kroppsformer" att det blir hela tiden att sy, klippa och prova så att det blir bra. Vilket resulterar i att när den här dockan nu åker hem till Täby, så måste jag gå och köpa en egen docka att prova på!   För det är mera dockkläder som ska sys och jag har ju ett barnbarn till, Linnea, som också ska ha kläder till sina dockor.


          

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards