pysselfarmor

Alla inlägg under oktober 2010

Av Gun - 31 oktober 2010 17:27

Igår började jag på de här selbuvantarna - Hugin och Munin. Det är Odens korpar som du säkert vet. Vi fick lära oss att selbumönstren förmedlar ett budskap från givare till mottagare. Det var så förr - idag är det väl si och så med det. Undrar vem jag ska ge de här vantarna eftersom de speglar minnet (Munin) och tanken/framtid (Hugin).


  


Testade också litet løyesaum. Den broderitekniken kommer från Setesdal söder om Oslo.

  

 

Av Gun - 30 oktober 2010 17:37

En härlig höstprakt utanför Slöjdhuset där dagens kurs med Annemor Sundbö hölls.

  


    


Alla dessa skapelser är Annemors


        



Och vill du se mera så titta här på Flickr

Annemors hemsida


Av Gun - 29 oktober 2010 16:24

 

Bilderna tillhör Dana made it

Du kan göra svarta hemska fladdermöss tillsammans med dina barn eller barnbarn eller klippa ut dem i vitt papper och låta barnen måla dem i de färger och mönster de vill. Glada färgsprakande fladdermöss med t.ex blommor på vore väl kul?! Du behöver ju inte heller sätta dem på väggen precis......



Hos Dana made it hittar du mall och instruktion för jobbet!   

Av Gun - 28 oktober 2010 22:09

Så var spetskanten på plats runt sjalen. Nöjd med min första sjal.

  

Av Gun - 27 oktober 2010 22:13

Ikväll har vi varit på föreställningen Ekman’s triptych – a study of entertainment vid Dansens Hus. Första delen var det fart och fläkt och stor behållning av. Andra delen, som utspelades i foajén blev "tröttsam".

Tredje delen som återigen utspelades på scen upplevde jag som jobbig så känslan de förmedlade val vär rätt då eftersom den delen skulle vara en helvetesskildring. Vilket jag håller med om nu när jag läste om det i DN's recension. Ja jag vet inte om jag begrep allt egentligen, men åtminstone hade jag behållning av del ett   

    

Av Gun - 26 oktober 2010 20:16

Helgen som varit hade vi besök av våra danska vänner Alis och Ole. Den här vackra pilkorgen som Alis skapat fick vi i present.


Alis är en fantastisk utövare av pilflätningens svåra konst. Men kolla in hennes vackra akvareller också.


Hon har startat en blogg, Lillegaard

 

Av Gun - 25 oktober 2010 19:35

Nu har jag gjort vantarna Karin i KAL:en Vackra vantar som värmer klara.

Det blev ena riktiga tomtevantar ju!


Om du vill sticka dem så hittar du mönstret här

  


De räta maskorna stickas i bakre maskbågen.

Därför får mönstret "struktur" - litet upphöjt sådär...

  

Av Gun - 24 oktober 2010 11:12

nu är jag snart klar med sjalen. Spetskanten runt är klar och nu är det bara att få den snyggt på plats. Det kan tyckas att jag har många saker på gång, men jag har upptäckt att det är väldigt många andra som gör detsamma. Tur att jag inte är unik så   

  


Det här var min första spetssjal och det är ett bra mönster för nybörjare.


Mönster och Design: HP Gruppen/Lene Holme Samsoe
Modell: 14 50 44 48 - SV

Köpt hos Sticka, Gamla sta'n Stockholm

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards