pysselfarmor

Direktlänk till inlägg 3 september 2015

Gräskrona, tvåändsstickade halvvantar och knivnytt

Av Gun - 3 september 2015 22:04

Nu har jag jobbat i tre veckor, men det känns som att semestern var mycket längre tillbaka i tiden. När jag tittar igenom bilderna ser jag att det är en hel del slöjd/hantverk jag inte visat här på bloggen. Börjar med att visa den årliga gräskronan.




Mina tvåändsstickade egendesignade halvvantar hade varit klara länge och jag hade broderat på ena vanten, men eftersom jag inte blev nöjd med broderiet så lade jag dem åt sidan och de låg så i ett par månader. Nu under semestern rev jag upp det jag inte var nöjd med och gjorde om samt snabbt broderade vante nummer två!




Barnbarnet Max fick sin första kniv. Gissa om han beundrade den! Jag kan förstå hans känsla för i Klimpfjäll fanns en så vacker handgjord svampkniv, som jag bara MÅSTE ha! Den blev jag glad över.


 
 
Ingen bild

mona

4 september 2015 09:12

Vacker gräskrona! Vantarna skulle jag inte nännas använda för dom är så fina!

 
Anette

Anette

4 september 2015 09:59

Heeej :-). det var länge sedan! Tänker ofta på er! Det blev en mycket sen fiskeresa i år med nya husbilen. Vi var uppe i Grönfjäll och Gränssjö 21-26 augusti. Prickade in 5 dagar med strålande sol och fantastisk värme! Här har det snurrat på med allt utom bloggande och hantverk. Var sak har sin tid. Nu börjar det klia i fingrarna att ändra på det. Ha det fint!

http://anjson.wordpress.com

 
Ylva

Ylva

4 september 2015 11:27

Vilka fina vantar ! Och gräskronan är ljuvlig dom brukar även åldras med grace lika fina då :) och ja jag tycker att 7 bröder är ert prisvärt sockgarn på Rusta

http://Fastamaskor.blogspot.com

 
Tomtan

Tomtan

4 september 2015 14:12

Så fina vantar!!!!!
Barna ska ha kniv! Jag fick aldrig låna kniv när jag var liten för min pappa (mamma ansåg annat). När jag var 24 år och hade 2 barn och gubbe så var jag hemma och skulle hjälpa till att stycka älg. Men min pappa tog av mig kniven och sa: "Det är bättre att du skriver, så du inte skär dej". Och det är ju det jag gör!!!! Varenda gång jag tar i en kniv..... För jag fick aldrig träna....
Trevlig helg!

http://entomtastankar.wordpress.com

 
Emilia

Emilia

4 september 2015 16:26

Vacker gräskrona och underbara vantar! Försöker också blogga ikapp lite ;)

http://emiliawadenstenproject.blogspot.com

 
Elisabet

Elisabet

5 september 2015 08:09

Vilket vackert ljus i bilden på gräskronan! Ja, själva kronan är förstås också väldigt fin. Härliga bilder på er båda med nya knivar. Ibland är det bra att lägga undan saker en tid och sedan plocka fram dem och ta nya, friska tag!

http://https://textilainslag.wordpress.com

 
Elisabet

Elisabet

5 september 2015 20:03

Hej igen! En riktigt bra och trevlig dag idag i Svalbo, trots ihållande regn några timmar. Tack för hälsningen!

http://https://textilainslag.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 18 augusti 2016 14:01

Efter en hel del funderande så lägger jag nu bloggen på hyllan.    Jag instagrammar numera så där kan du besöka mig. Tack alla besökare här genom åren och vi ses   https://www.instagram.com/pysselfarmor/ I have decided to drop my blog and...

Av Gun - 15 juli 2016 22:34

När jag "städade" mina pelargonier och bröt av blommor och blader av misstag, så kom jag på att jag virar in det i vitt bomullstyg och stoppar ner paketen i vatten i en glasburk. Burkarna får stå i solen ett par veckor och liksom färga själv nu. Anle...

Av Gun - 2 juni 2016 21:56

Här blir det som vanligt inte mycket uppdaterat nu för tiden eftersom jag har instagram. Jag stickar på min sjal som jag började på för en tid sedan. Det är ett gratis mönster som du hittar på Ravelry     Nästansjö är en by inte så långt frå...

Av Gun - 22 april 2016 20:12

För några veckor sedan var jag åter på kurs hos HV-skolan och Stickresan handlade då om sticktraditioner i Hälsingland.   Jag hade sedan länge ett par tvåändsstickade vantar efter eget mönster liggande och som jag hade broderat på. Nu passade det...

Av Gun - 27 mars 2016 15:29

Under påsken på gården i norr har jag avslutat en del stickrelaterade projekt. Sockorna är nu klara och invigda.   De tåändsstickade vita vantarna är klara och så har jag påbörjat ett par till.         Nu har jag också börjat på en s...

Röda rutan=Besökare just nu

Presentation

Min mailadress

pysselfarmor

SNABELAyahoo.com

.

Stretch för stickhänder

Klicka på bilden!

   

Mina anslagstavlor m idéer

 

Gratis beskrivningar

Mina 365 bilder 2015

 

Mina 365 bilder 2014

 

Mina 365 bilder 2013

 

Mina 365+1 bilder 2012

 

Mina 365 bilder 2011

Pysselfarmors 365 bilder 2011

Kategorier

Besöksstatistik

Antal besökare

web counter

Visitors

From where from may 2010

free counters

Sök i bloggen

Länktips

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards